Melbourne, Great Ocean Road, Langhorne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road, Langhorne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road, Langhorne

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

04 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Zaterdag 21 September, Melbourne

Vandaag waren we alweer vroeg op voor het ontbijt. We gingen na het ontbijt opzoek naar de Shrine of Remembrance. Dit was nog een hele opgave. Na een paar km lopen konden we hem nog niet vinden dus pakten we een informatieboekje erbij. Ik dacht dat hij aan de rechterkant van de weg lag wanneer je naar de stad ging. Want we hadden hem in de metro gezien. In het informatieboekje stond bij de Shrine of Remembrance nummer 63. Op de plattegrond achterin zochten we dus ook nummer 63 op en dit was helemaal aan de andere kant. Dat was best wel raar maarja dat zal dan wel zo zijn. Eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen bleek het er niet te zijn.. Hmm gek hoor dus wij maar weer in het boekje kijken en ja hoor op pagina 63 stond de Shrine of Remembrance. Dom!

Nu hadden we ook geen zin meer om hem op te zoeken dus zochten we wat lekkers te eten. Onderweg hadden we ook een patatkraampje gezien. Dit leek ons wel erg lekker. Maar toen we terug naar het patatkraampje liepen was hij net dicht :( Gelukkig was de liddl dichtbij! Hier hebben we lekkere broodjes, mosterdmayonaise, salami en sla gekocht. Buiten hadden we alvast 2 broodjes voor onderweg klaar gemaakt en zijn we weer richting het hostel gegaan.

Zondag 22 September, Melbourne

Vandaag had ik een goed plan bedacht. Op mijn telefoon had ik namelijk thuis al een app van Melbourne gedownload. Onder andere stond hier een tour highlights of Melbourne in.
Geloof het of niet maar de Shrine of Remembrance was onze eerste stop! Jaja dit x hebben we hem in 1x gevonden:) Bovenop de Shrine of Remembrance had je een prachtig uitzicht over Melbourne. Onze 2de stop was bij de Royal Botanical Gardens. Hier hadden ze allemaal verschillende tuinen. Het was er echt groot! In het midden van het park had je een meertje met veel jonge eendjes en andere soorten vogels. We hebben onze ogen hier uitgekeken.
De 3de stop was bij de Federation Square dit was niet heel bijzonder. Er stond alleen een modern gebouw en dat was het. Op het pleintje bij de Federation Square hadden ze echter een kleine voorstelling. Een man gaf een voorstelling aan de voorbijgangers. In het midden stond een kist met een paar doosjes op elkaar gestapeld aan de zijkant. Een jongetje uit het publiek hielp hem en ging op de kist zitten. Zo sprong hij over hem heen en zo had hij meer van die gekke kunstjes.
Tegenover het pleintje was de Saint Pauls Chathedral onze 4de stop. Dit was een erg mooie oude kerk.
Als 5de stop gingen we naar de Victoria market. Oooh wat was dit groot! Je kon hier echt van alles kopen. Van schoenen, kleding tot aan mosselen en varkenspoten je kon het zo gek maar niet bedenken en ze hadden het. Behalve wat ik moest hebben hadden ze natuurlijk niet. SLIPPERS.

Het was nu rond 4 uur dus we hadden Pieter gebeld of we nu naar hem toe konden komen. Gelukkig kon dat al en gingen we naar hem toe om de auto te bekijken. Pieter kwam zelf uit België dus dat was voor ons wel handig konden we gewoon in het Nederlands verder. De auto die we gingen bekijken was een Ford Falcon uit 1995 met 268000km. De auto zag er wel aardig goed uit op wat deukjes na die hij had opgelopen door een paar overstekende kangaroos en het lak aan de voorkant begon een beetje los te laten. Na een lang verhaal mochten we een testrit maken. Dus Albert Jan stapt de auto in en heeft een testritje door Melbourne gemaakt. Poeh dit was wel heel gek . Je zit nu aan de andere kant van de auto en je rijdt in plaats van rechts nu aan de linkerkant. Hij reed opzich wel goed. We hadden wel intresse in de auto alleen vonden we 3000 dollar toch wel wat aan de dure kant. Toen hij vroeg hoeveel we er voor wouden geven zei ik 2500 dollar. Na wat proesten en blazen kregen we de auto met een paar campingspullen voor 2500 dollar.

Over de hele dag bekeken hadden we al een best stuk gewandeld. We zaten al op de 9km maar besloten om toch het laatste stukje nog naar huis te lopen. Al was de bus wel heel verleidelijk! Ja hoor na een paar km lopen duurde het nog maar 10 minuten voordat de volgende bus kwam. Nu konden we de verleiding niet weerstaan en zijn we na 2km toch nog in de bus gestapt.

Eenmaal in het hostel aangekomen heb ik voor ons lekkere tomatensoep en spaghetti met tomatensaus gemaakt. Steeds toen Albert Jan niet keek deed ik steeds weer wat kruiden en suiker in de spaghetti. Hihi. Dit is echt lekker! Spaghetti met een lekker zoete tomatensaus. We hebben hier nog heerlijk van kunnen smullen.

Maandag 23 September, Op naar de Great Ocean Road

Vandaag was het dan zover. We moesten uitchecken. Onze 5 nachten in het hostel zaten er alweer op. Om 7 uur s ochtends heb ik nog even met het thuisfront geskyped. De komende tijd hadden we namelijk waarschijnlijk geen internet. Mijn moeder lag al op bed dus heeft mijn vader haar van bed gehaald.

Om 8 uur gingen we weer ontbijten wat we elke ochtend aten. Wat cornflakes met thee en toast. Ook moesten we nog geld voor de auto pinnen. Na het ontbijt probeerden we geld te pinnen maar dit lukte in de eerste instantie niet. Uiteindelijk had Albert Jan 700 dollar kunnen pinnen en de rest mochten we gelukkig via internet overmaken op zijn rekening.

Nu was het wel spannend we hadden wel een auto maarja we hadden ook onze bankpassen nodig!Onze bankpassen zouden er pas woensdag zijn het was nu maandag dus het spande erom.. Ja hoor het leek wel onze geluksdag! De visa kaarten waren er al :D Nu moesten we nog maar een paar dingetjes doen voor we echt weg konden. De auto wassen van binnen en buiten, kussens, deken, eten en drinken kopen. Gelukkig hadden we de K Markt gevonden. Hier hebben we alles in 1x gevonden. Ook hebben we nog een matrasbeschermer en sloop gekocht omdat we niet op zijn vieze matras wouden liggen. Tegenover de K Markt was een grote supermarkt waar we de noodzakelijke spullen hebben gekocht.

Richting de Great Ocean Road!

Ooeh spannend:D Nu ging onze reis eigenlijk pas echt beginnen! Koalas knuffelen, met kangaroos boxen en met haaien zwemmen. Naast de snelweg kwamen we al gauw een klein dorpje genaamd Lara tegen. Jippie ze hadden hier een carwash! De man die hier werkte was echt erg aardig! We hadden onze auto net klaar met sop en de hoge druk waarna hij ons nog 6 min extra tijd gaf en onze auto voor ons ging poetsen. Dit zag er echt stukken beter uit dan wij hadden gedaan.

Tsjah nu de binnenkant nog.. Die zag er ook echt niet uit! Wat een werk.. We hadden ook al best veel spullen in de auto dus moesten dit steeds heen en weer verplaatsen. Van onze aardige autowasser kregen we nog een kerstboompje met candy geur om in de auto op te hangen.

Great Ocean Road here we come!

Wat is dit toch een mooie omgeving hier. De great ocean road is echt een prachtige weg om op te rijden! Je hebt echt overal ogen nodig om alles te willen zien. De mooie stranden aan je linkerhand en de mooie bossen en dorpjes aan je rechterhand. Maarja eerst gingen we op zoektocht naar een camping. Oepsie de camping die ik had uitgezocht was open vanaf November. We waren dus opzoek gegaan naar een andere slaapplaats. Albert Jan had een afgelegen parkeerplaats bij het strand gevonden in Lorne. Het was onderhand nog maar half 7 maar het leek al bijna nacht zo donker was het al. Naja dit leek wel een goed plekje dus gingen we hier maar parkeren op het parkeerplaats. Pfhoee ik vond dit best wel spannend! Wanneer er een auto onze richting op kwam sprong ik snel naar beneden in de auto. Je zag namelijk overal bordjes staan dat je niet in je auto mocht slapen. Uiteindelijk zijn we lekker in slaap gevallen.

Dinsdag 24 September, Great Ocean Road

Om 7 uur werden we wakker door de zon die door onze ramen naar binnen scheen. We hoorden de vogels al fluiten met de geluiden van de zee op de achtergrond. Wanneer we naar buiten keken hadden we een prachtig uitzicht over de zee!

Vandaag gingen we weer verder over de Great Ocean Road. Aan de rechterkant van de weg zijn we na een paar km gestopt. Je kon hier een waterval bekijken. Dit was nogal een klim!

In de lonely planet hadden we gelezen dat bij de Kennet River veel koalas waren. Zo gingen wij er met volle moed naartoe om koalas te zien! We zagen wel al een paar mooie papegaaien:) Groen, roze, wit en rood je kon het zo gek maar niet bedenken. Jammer genoeg geen koalas! Naja misschien moesten we een stukje verder rijden? Terug in de auto keken we om ons heen en was er alweer niks te zien van het dorpje. Daarom zijn we weer terug gereden en links een pad ingegaan. Ja hoor! Recht voor onze neus zag je een koala in de boom knuffelen met een tak.Op een gegeven moment zijn we de auto uitgestapt en zagen we overal om ons heen koalas in de boom zitten. Dit was erg bijzonder.

Apollo Bay

Het was vandaag eindelijk eens mooi weer. We zagen al veel mensen op het strand zitten te genieten. Dit leek ons ook wel wat. Ooeeeh het water was nog wel heel koud! Aaah vandaar dat iedereen in een wetsuit aan het water in liep. Dat was wel een goed idee geweest.

Nu moest ik dan toch eindelijk maar slippers hebben. Dat zouden ze hier vast wel ergens hebben. Gelukkig zag Albert Jan al snel slippers hangen en hebben we die maar gekocht.In het stadje zelf was weinig te doen. Het was er best wel rustig zoals in de meeste kleine stadjes hier. Je had een paar winkeltjes en weer dezelfde restaurants zoals in elk stadje waar je o.a. Vis, snacks, noodles, pasta en pizzas kon kopen.

Bij de Blanket Bay was een camping in the middle of nowhere. Op de weg erheen zagen we een Walibi! Ik riep al snel : Oooh Albert Jan kijk een kangaroo! Waarop hij reageerde: Nee joh dat is geen kangaroo maar een koala omdat hij zo klein was. Op de camping hadden we een mooi beschut plekje gevonden. Jammer genoeg had je op deze camping geen douche:( We hadden opzich best wel veel op deze camping vergeleken met andere gratis campings in Australie. Er was een wc, kraantje, picknicktafels en een plaatsje om een vuurtje te maken. Je zat hier ook weer vlakbij het strand.

Eenmaal op het strand zagen we iets langwerpigs liggen. Toen ik dichterbij ging kijken zag ik dat het een dode zeehond was! Echt erg zielig. Gelukkig stonk hij nog niet heel erg. S avonds hebben we lekker rijst met zoetzure saus gegeten. Dit was echt erg lekker! We eten hier ook bijna elke dag hetzelfde. S Ochtends met het ontbijt eten we een broodje met jam. S Middags een schaaltje noodles. S Avonds rijst of spaghetti met een sausje uit een potje. Dit keer smaakte het echt erg lekker! In Melbourne gingen we wel snel even bij de Mac Dondalds langs voor een goedkope hamburger maar dat kon hier niet meer.

Na het eten gingen we over de camping heen om te kijken of ze ook een vuilnisbak hadden maar die was er jammer genoeg niet. Wel kwamen we een voetpad tegen met een bordje dat je moest oppassen want daar waren slangen! Oooeeh dat was wel intressant vond ik. Dus wou er graag langs lopen. Na een stukje wandelen riep ik naar Albert Jan Aaah kijk een slang en het duurde niet lang of Albert Jan was alweer aan het begin van het pad. Hahha ik heb me kapot gelachen.

Woensdag 25 September, Princetown

Om 9 uur gingen we ontbijten.Op de camping was nog maar 1 auto en dat was die van ons. Verder was iedereen alweer weg. Onderweg kwamen we een bordje tegen met schipswrakken. Dat leek ons wel leuk om te zien. Maar wat bleek je moest hier 18 dollar per persoon voor betalen. Naja dat hadden we er dan ook niet voor over er was nog zoveel wat we wel konden zien.

Zo reden we verder richting Princetown. Onderweg zag je hier en daar een papegaai of koale in de boom zitten. Wanneer we naar de camping in Princetown reden dachten we ooh is dit het?? Er was zo goed als niks te doen daar!

Voor de camping moesten we dit keer 15 dollar betalen onze eerste betaalde camping. Dit kwam omdat deze camping had een douche! :)

Laat op de middag nadat we wat noodles hadden gehad gingen we naar het strand. Het was een heel eind lopen dus hebben we mooi een stukje afgesneden. Langs het meer zijn we naar de zee gelopen. De zee stroomde water in het meer. Dit was echt gek om te zien! Doordat de zee water in het meer liet stromen had het meer ook kleine golfjes. Het waaide vandaag echt heel hard. Op het strand was dit ook erg goed te zien de golven waren echt erg hoog! Dit was echt een prachtig gezicht! Bij het strand had je bruine golven en in de verte grote blauw/groene golven.

Donderdag 26 September

Bah bah en nog eens bah wat een snertweer! Het had de hele nacht hard gewaaid. We wouden s ochtends nog even lekker douchen maar eenmaal in het toiletgebouw aangekomen bleken alle wcs vol met poepjes en plasjes te zitten. Iiiieeeuw dat was echt zo vies! Daarom ging ik naar de jongens wc maar daar was precies hetzelfde.... Hmmm gekk. Ja hoor even later hoorde ik van iemand dat het water eraf lag door de storm. Daar ging onze lekkere douche :( Albert Jan kwam er wat te laat achter. Die had zich al helemaal uitgekleed en kwam er toen achter dat er geen water uit de douche kwam, haha. Ik was blij dat ik het wel op tijd te horen had gekregen.

Door het slechte weer wisten we niet wat we gingen doen. Daarom zijn we eerst maar naar het dichtstbijzijnde stadje gegaan om wat brood te kopen. Poeeh 4 dollar voor 1 brood! Dat was best wel duur.

Naja we moesten toch maar wat gaan doen dus besloten we om er een cultureeldagje van te maken!
Als eerste gingen we naar de beroemde 12 apostles. Jammer genoeg begon het net te regenen toen wij daar waren. Het zijn er trouwens ook geen 12 meer maar 7.

The Thunder cave was echt super mooi om te zien! Je had een grot onder de grond waardoor razendsnel water stroomde en naar de zee toe ging.

Ieeeeuuw we kregen weer een plensbui over ons heen. Gatsie we waren helemaal nat! In plaats van kletspootjes hadden we nu kletskontjes gekregen...

Verder zijn we nog langs de Loch ard gorge, the arch, londen bridge, bay of martyrs en de bay of islands gereden.

In de buurt van Narrawang zochten we naar onze camping. Via de snelweg gingen we hier heen. Opeens drukte Albert Jan keihard op de rem! We reden 120 km per uur en het was al donker. Ik dacht wat doet hij nou weer. Stonden er opeens rond de 20 koeien op de snelweg. Echt hoe gek is dat! Dat ze daar überhaupt op kunnen komen is al gek genoeg! In het bos van Narrawong waren wij de enigen die daar kampeerden. Je had hier alleen een wc, plaats voor een vuurtje en een picknicktafel.

Vrijdag 27 september

Het was weer erg koud vanacht! S Ochtends heb ik lekkere tomatensoep voor ons gemaakt als ontbijt.

Naar Portland

Doordat we het snachts best wel koud hadden met onze fleecedekentjes hebben we in Portland een lekkere warme deken gekocht.

Opeens begon het weer hard te onweren en te regenen. Naja dan konden we toch niet veel meer doen dus zijn we maar naar de volgende camping toe gereden. Surrey ridge picnic forest.

Zaterdag 28 September

Vandaag hadden we niet veel zin om iets te doen. Daarom zijn we alleen naar een andere camping toe gereden. Dit was best wel een stuk rijden. De camping naja parkeerplaats zat naast de weg bij de springroad. Er stond alleen een container en een picknicktafel..... Niet eens een wc! AAAAAHHHRG

Zondag 29 September

Stomme vliegjes... Ik werd wakker met 30 muggenbulten.... Bah wat kan dat jeuken! Een man in Melbourne die bij de mooie tuinen werkte vertelde ons dat we zoiezo naar het stadje Robe moesten gaan. Het moest daar echt super mooi zijn! Eenmaal in Robe aangekomen was er echt helemaal niks te doen! Het leek wel een spookstad zo stil was het daar..

We kwamen nu wel in de buurt van de wijngaarden. Overal waar we langs reden waren veel wijngaarden.

Eigenlijk wouden we nu ook wel graag even douchen. Het was nu al dag 4 dat we niet een douche hadden genomen.

In het grote boek waar alle gratis en betaalde campings van Australie stonden zagen we dat we vlakbij een camping waren waar een douche was. Perfect!! Alleen moesten we bij deze camping wel betalen dat wouden we eigenlijk niet. Want we waren niet van plan hier te blijven.

Bij de camping aangekomen was ik even naar het toilet gegaan. Eenmaal buiten was Albert Jan opeens weg! Jaa gelukkig was hij daar alweer. Hij had een douche gevonden! Jippieeee.

We hadden snel onze douchespullen gepakt en gingen zo onopvallend mogelijk in de douche. Toen ik Albert Jan zijn douche hoorde stapte ik er ook snel onder. Wou eerst zeker weten of hij het wel echt deed. Mijn deur wou ook niet op slot dus dat was ook niet erg fijn. Zat er ook nog een hele dikke motvlinder steeds naar me te staren. Iieeeuw vies ding was dat. Ik heb op vakantie nog nooit zo snel gedouched. Was steeds bang dat er iemand binnen zou komen. Buiten wachtte ik op Albert Jan. Wat bleek hij was er al snel vandoor gegaan. Had mij daar gewoon alleen gelaten.

Op de snelweg zou Albert Jan een camper met een auto erachter aan inhalen maar dat ging helemaal mis! Op het moment dat hij hem zou inhalen ging de camper ook om een auto heen terwijl wij al naast hem reden! Die idioot. Dus Albert Jan dik op de rem en kon hem nog ontwijken. Gelukkig liep het weer goed af.

Onderweg kwamen we langs een stadje. Hier hadden ze een mooi park aan het meer. Ook hebben we onze 15 liter waterkan hier bijgevuld. In de winkel hebben we een zak chips gehaald en zijn lekker in het park gaan zitten. De meeuwen vonden de chips zo te zien ook wel erg lekker.

Op de camping in Narrung Jetty reserv aangekomen was er nog niemand. Na een paar uur stonden er al meer mensen op de camping. Deze camoing was naast een veerbootovergang. Je had hier een mooi uitzicht over het grote meer.

S avonds moest ik echt nodig naar de wc. Nu zal je wel denken dat hoef ik niet te weten! Maar oooooh wat schrok ik erg in de wc! Er zat echt een gigantische SPIN daar. Het leek wel op een vogelspin!! Nadat ik de spin aan Albert Jan had laten zien is hij hier nooit meer naar de wc gegaan.... hahahah.

Maandag 30 September

We hadden vandaag eigenlijk geen zin om verder te reizen. Op de camping hebben we lekker de hele dag in de auto donald duckjes en boeken gelezen.

S avonds begon het opeens heel hard te waaien. Het waaide op een gegeven moment zo hard dat het water in het meer tegen de auto omhoog sloeg! Daarom hebben we de auto maar verplaatst. Een ouder stel op de camping vertelde ons dat ze op het nieuws hadden gezien dat er een storm aankwam met windstoten van 130 km per uur.... :O

Dinsdag 1 Oktober

Ooooeeeh vandaag gingen we richting Langhorne. We hadden er zin in! Na 2x met de veerboot kwamen we aan in het oooh zo saaie stadje Langhorne. We hadden echt een veel grotere stad verwacht. Ik zei nog tegen Albert Jan rij nog eens een stukje door ik heb nog geen bord gezien dat de stad is afgelopen hoor. Maar dit was het echt :O We konden ons niet in denken hoe Joost en Mark 2 vrienden van Albert Jan hier 5 maanden hebben gewoond in een caravan!

Bij het hotel hadden we toevallig wel wifi dat was wel even fijn. Zo konden we onze mails weer checken. Hier heeft Albert Jan ook Chris gebeld. We mochten gelijk wel langskomen op zijn werk. Eenmaal op zijn werk werden we warm verwelkomt in Australie door Chris en Leane. Ze waren hier echt zo open en vriendelijk ik sta er soms nog versteld van. Al sta je alleen maar op een parkeerplaats onder je moterkap te kijken er komt gelijk iemand naar je toe en vraagt of alles goed is en of hij kan helpen.

Onder het genot van een kopje koffie en thee hadden we het met Chris en Leane over Mark en Barry dat was dus Joost zijn bijnaam hier. Ze hadden het erg gezellig met hun gehad en vonden het ook erg leuk dat wij langs kwamen. Op een gegeven moment kwam er een hele grote brede man binnen met een heel erg australisch accent genaamd Dani. Ja hij kende Albert Jan zijn vrienden ook nog wel. Natuurlijk had iedereen veel verhalen over die 2 nederlandse jongens die altijd veel bier dronken... hahah. Dani zei ook dat Joost zijn koffer aan hem had gegeven toen hij weg ging. Hij heeft hem nu nog steeds in gebruik.. Bij Dani moet je echt goed luisteren naar wat hij zegt anders versta je er geen snars van. In het kantoor liep ook een schatttig hondje genaamd Tobi. Tobi was het hondje van Leane. Leane was de manager in het bedrijf van Chris. Ze had de hond allemaal leuke trucjes geleerd!

Na een tijdje bracht Chris ons zoals hij zei naar huis! Hier werden we alweer zo vriendelijk ontvangen door Jan uitgesproken als Jen: Chris zijn vriendin. We mochten gelijk ons opfrissen een lekkere douche nemen en onze kleding wassen dat was allemaal geen probleem. Na het douchen had Jan de hele bar vol gezet met beleg voor onze sandwiches. We hadden echt een heerlijke sandwich gehad met ham, kaas, tomaat, augurk, rucola, mosterd en advocaat. Kun je nagaan hoeveel we nu al worden verwend. Dat word zometeen weer afkicken als we weer in de auto moeten slapen en noodles gaan eten.

Rond een uur of 4 belde Chris of we mee wouden een stukje te rijden . Dat wouden we wel! :) Wanneer Chris binnen stapte om ons op te halen had hij goed nieuws! Of we nog wouden werken. Hij had ons namelijk eerder al verteld dat hij geen werk hier in de buurt had. Dus dit was een aangename verrassing! Speciaal voors ons had hij het rooster veranderd zodat wij ook 4 dagen hier aan het werk konden gaan. We kregen dan 20,40 dollar per uur. Natuurlijk wouden we dat wel.

S avonds kwamen Dani en Leane ook langs om gezellig samen te eten. Dat is hier normaal ze zijn echt een grote familie in dit dorp. Jan had heerlijk voor ons allemaal gekookt. We kregen vlees, aardappelgratin, bloemkool in kaas, wortels, doperwten en een heerlijk wijntje bij het eten. In de kamer gingen ze na het eten dancing with the stars kijken. Om half 11 gingen we richting bed. We waren al best moe! Op de camping sliepen we ook meestal al rond 8 a 9 uur doordat het zo snel donker is hier.

Woensdag 2 Oktober

Ooeoeoehoooeoeeh om 6 uur ging de wekker al! Onze eerste dag werken op de wijngaard! Yeaaah!
Samen met Chris reden we om half 7 naar de wijngaarden toe.

Chris heeft ons daar aan iedereen voorgesteld en daarna konden we al gelijk aan het werk. Op de wijngaard moesten we in onze super leuke apenpakjes de boompjes schoonmaken. De takjes aan de stam moesten er allemaal af. Verder mochten er aan het uiteinde van vorig jaar maar 2 takjes zitten de rest moest er ook af.

Op een gegeven moment kwamen er donkere wolken aan. Iedereen was opeens blij behalve Albert Jan en ik. Onze leidinggevende zei Oooh ik hoop dat het gaat regenen! Ik vroeg haar waarom wil je dat het gaat regenen. Ik dacht dat is toch niet fijn om dan te werken... Zegt ze ja ik ga niet in de regen werken dan gaan we lekker naar huis. Ik maar hopen dat het niet ging regenen maar opeens kwam er een dikke plensbui. En ja hoor iedereen was binnen een paar minuten weg! Na 5 minuten was het ook alweer afgelopen en hadden we makkelijk door kunnen werken. Naja we hadden toch weer 5 uurtjes kunnen werken :)

Thuis aangekomen zat er een aangename verrassing op Albert Jan te wachten toen hij de deur open deed lag daar een lekker hoop stront van Frank de hond! Bah. Toen Chris dat hoorde kwam hij gelijk naar huis om alles op te ruimen. Dat hoefde van ons echt niet maar hij stond erop.

Savonds hebben we lekker spaghetti met gehaktballen in tomatensaus gegeten.

• 04 Oktober 2013 - 17:27

Pa En Ma:

Lieve Albert-Jan en Janna, wat een verhaal, jullie hebben heel wat mee gemaakt,ik begrijp een prachtige omgeving met een beetje Hollands weer, nou ja weet je dat ook weer. Het was niet zonder gevaren begrijp ik.
    Wij zijn erg blij met jullie warme ontvangst in Langhorne, fijn dat jullie even werk hebben. Doe voorzichtig en we zien weer uit naar het volgende verhaal. Hartelijke groet aan jullie gastvrije mensen, als je de mogelijkheid hebt skype nog een keer wat dat vinden we heel fijn, veel liefs pa en ma xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Oktober 2013 - 18:19

Agnes:

Ha lieverd!
    Wat een ervaringen. Onwijs leuk!
    Ik ben wel een beetje jaloers hoor..
    Maar geniet op afstand wel wat met jullie mee.
    Zo te lezen vermaken jullie je daar prima.
    We keep in touch.
    Liefs Ag

• 04 Oktober 2013 - 20:34

Mem:

Leave skatten,
    Wat een mooie belevenissen en wat zet je alles weer mooi op de site.
    Leuke en vieze dingen en nadien eten jullie altijd weer lekker.
    Gelukkig ben je niet zo bang voor spinnen en ander ongedierte maar doe voorzichtig.
    Wat fijn om te lezen dat iedereen zo behulpzaam is en wat een warm onthaal bij Chris en Leane: eten, drinken, werk en gezelligheid. Veel liefs en dikke tuten uit Westergeest fan heit, mem, Tim en Tina. XXX

• 05 Oktober 2013 - 21:05

Daan:

Jullie zitten niet stil zeg! jullie maken van alles mee, top zeg!!
    Geniet ervan en veel plezier!!

xxs Daan

• 06 Oktober 2013 - 08:52

Betty:

Hallo,

Al heel wat beleeft daar in Australie.
    Links rijden zal best wel wennen zijn.
    Nog een goede tijd met veel belevenissen en mooi weer .

Groetjes Betty.

• 06 Oktober 2013 - 14:10

Els En Gerben:

Hoi lieverds,
    Zo, zondagmiddag even tijd om jullie verhaal te lezen... Zoals je al vertelde Janna: je schrijft heerlijk uitgebreid! Jullie maken veel mee.. super! Op de foto's is ook wel te zien dat jullie genieten! Doe voorzichtig, hoor! Liefs van ons xxxx