waterval, scootertocht - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu waterval, scootertocht - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

waterval, scootertocht

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

12 Oktober 2015 | Nederland, Haarlem

11 oktober

Om 8.30 ging de wekker alweer. Pff wat hoor ik nou? Regent het? Oooh :( het regent en het regent ook nog hard! Bah bah.. dit hadden we niet besteld.

Met de paraplu oo naar het restaurant dan maar. Jammer, moeten we binnen zitten ipv buiten met schitterend uitzicht. Het ontbijt was wel weer erg lekker.

Met dit weer wouden we niet met de olifanten badderen op het strand. Rijden wouden we hier zoiezo niet meer. Dat willen we niet meer omdat we ze gisteren zagen rijden met hele grote stokken met een ijzeren haak eraan.. vet zielig.

Na het ontbijt zijn we naar het olifantenkamp gelopen om ze te bekijken en te aaien! Dit was echt schokkend! Ze konden niet eens 1 stap vooruit doen. Ze zaten helemaal vast geketend met 1 of 2 poten aan de grond. Met hun slurf gingen ze ook steeds naar die ketting. Verder lag er een beetje eten maar ze hadden helemaal geen water. Ook leek het net alsof ze huilden. Had nog gevraagd of ze wel eens los liepen in de natuur. Hij zei Nee en liep snel weg. niet te geloven.. Echt heel raar om te zien. Was er ook nog een vrouwelijke toerist helemaal aan het lachen en een olifant aan het aaien. Maar zeggen hoe goed het wel niet was hier en dat ze vorig jaar ook al olifantentour had gehad. Was zo leuk met de olifanten op het strand. Pakt ze zijn slurf de hele tijd vast. Naja ze prate niet tegen ons maar tegen die mensen. Heel raar...

Dan maar weer de scooter huren! Zeger zei straks moet je vandaag wel voor 300 bath huren. Nee joh ik zeg gewoon zelfde prijs als gisteren. Hoefde niet eens wat te zeggen. De tank werd voor me volgegooid. Kreeg zelfs nog wat lekkers een gebakken banaan en aardappel.

Vandaag gingen we voor de 2de keer proberen om bij de waterval te komen. Ik manouvreerde lekker door de straten heen. Dit ging me al aardig goed af. Ook kwamenwe weer bij een olifantenstalling langs. Blijft wel zielig om te zien. Die horen ook in de natuur thuis zoals de apen hier.

Yeaaahooee we konden vandaag wel een ticket kopen. Dit koste 200 bath pp. Na een lange dunne weg van gladde stenen kwamen we aan bij de waterval. Super mooi! Om je heen zag je allemaal bomen met in het midden een waterval wat over ging in mooi helder blauw water. Hier zwommen allemaal mensen! Dat gaan wij ook doen!! Om aan de andere kant te komen moesten we met een touw door het water lopen. Dit was best glad.

Let's go het water in. Oooh my gooosshiieee vet grote vissen waren hier! Ze waren ook echt niet bang. Zat ecen met mijn voeten in het water kwamen er opeena allemaal visjes bij. Die probeerden zelfs van mij te eten! Okee rustig nu het water nog in. Aaaah daar was een hele grote bij me en die ging niet eens weg!! Gatvergatver. Zeger maar roepen :"Ga er nou in." Hoorde ik later van hem:" Ja ik viel erin, zou er net uit met al die dikke vissen!" Oooh wat gemeen he.

Verderop was nog een plek om te zwemmen. Hier was een stel dat steeds foto's aan het maken was. Maar dan ook echt de hele tijd door! Niet eens heel mooi ofzo. Hier kon je ook lekker zwemmen. Ook waren er visjes maar niet super grote. Oooh ik moest opeens wel heel nodig plassen en ze hadden geen wc. Achja het ging toch gelijk naar beneden met de waterval. Haha.. durfen jullie niet toe te geven he als je dat had gedaan. Op terugweg haalden we nog een ijsje en sprongen weer op onze scheurbak.

Weer richting Lonely beach. Oooeeh de aapjes zaten nu gewoon op de weg! Daar ga ik foto's van maken. Zeger:" Nee doe normaal rij door straks vallen ze je aan! Jij hebt geen rabiës prik!" Doei sit was toch een super mooie kans om foto's te maken. Ze zijn die toeristen vast wel gewend. Voorzichtig liep ik naar ze toe en maakte een paar foto's. Terug bij de scooter zegt Zeger:"Hoe zet je dit ding eigenlijk aan?" Anders was hij ee misschien ook wel vandoor gegaan.

Waauwiee we reden langs een supermooi uitzicht over de zee metveen paar eilanden. Naast de weg had je bij het uitzicht een kleine bob marley bar zitten. Met zijn muziek en inrichting. Echt super chille sfeer. Hier hebben we daarom maar een cola besteld en die opgedronken bij het mooie uitzicht. Hmm lekker genieten.

Nog geen 5 minuten nadat we oo de scooter zijn gestapt hoorden we opeens allemaal geluiden uit de bosjes komen. Wat zou dat zijn? Ik reed mooi door we gingen net van een stijle helling. Maar dan.... "Aaaaaaaaaaaaaahhhh" ik vet hard gillen en remmen tegelijk.. oh my gooosshiieee sprong opeens een aap voor de scooter langs! Had hem echt op een haar na gemist! Pfiiieeuw. De schrik van ons leven... Maar niet veel mensen kunnen zeggen: "Ik had bijna een aap dood gereden!"

Verderop was een mooi weggetje de jungle in. Ooeeh spannend! Daar gaan we zoiezo een kijkje nemen! Er zaten jammer genoeg een paar Chinezen voor ons op de scooter. Die gingen zo langzaam. Op een gegeven moment kwamen we over een brug heen waar allemaal mensen en honden waren. Whoo je kon hier gewoon eten. Zie je het al voor je in Nederland allemaal mensen die op de brug op de grond uit hun bordje zatem te eten ipv in een restaurant. Haha super chill.

We hadden al een tijdje niks meer gezien. Jaa daar was een hotel. Hier konden we gelukkig nog wat wodka voor onze vriend halen. Straks sta je hier nog stil. Dat moeten we maar niet hebben hier in de jungle. Die gekke geluiden die je soms hoort. Brrr...

We hadden vlakbij lonely beach een leuk restaurantje gevonden. Hier liepen allemaal apen! Tuurlijk gaat Zeger helemaal achteraan zotten. Hij was bang dat de apen zijn eten op zouden eten. Maar dat was niet de bedoeling dan konden we de apen niet zien! Dus zijn we lekker vooraan gaan zitten. Net alsof je naar animal planet kijkt. Maar dan in real life! Echt een hele belevenis. Lekker daar was ons eten al. Zag er goed uit. Een witbolletje rijst met daarnaast groente, ananas en biefstuk in zoet zure saus. Hmmm smaakte ook weer heerlijk. Als drinken had ik een appelsap en Zeger cola. In totaal waren we 180 bath kwijt. Ongeveer 4,50! Whioo. Ook hadden we er nog wat tip bij gedaan.

De zon ging bijna onder. Als we snel waren konden we dit op het strand zien. Mieepmieeo daar gaan we. Yes nog net optijd kwamen we aan lopen op het strand. Echt een mooi uitzicht weer over de zee met silhouetten van bootjes.

Bij de supermarkt moesten we even brood halen voor onze lange busreis. Hier zagen we ook telefoonkaartjes. Dat was wel handig. Hoefden we ook niet overal heen waar wifi was. Dit was moeilijker dan het leek. Pff half uir later wou het internet nog steeds niet op onze telefoon. Het personeel zette het er voor ons in. Ondertussen hield ik het niet meer. Bij het restaurant moest ik al naar het toilet. Dus ging ik snel even naar onze kamer met de scooter. Zo ver weg waren we niet meer. Eenmaal terug waren ze nog niet klaar. jeetje ik denk dat we er wel 1,5 uur hebben gestaan! Maar ons internet deed het voor een week! Yeeaaaahh super blij. Alleen heb ik wel tegen Zeger gezegd :"Dit betekend niet dat je de hele dag op je mobiel gaat zitten he?" Want als we wifi hadden was Zeger altijd het langste bezig, haha.

In onze kamer gingen we snel even douchen, mijn verslagen online zetten, tas inpakken en rond 11 uur slapen. Morgen met de taxi en bus richting Taco. Dat is Albert Jan zijn neef!

• 12 Oktober 2015 - 15:52

Cor Koene:

Jullie vermaken jullie wel daar, merk ik. Alles is natuurlijk nog nieuw. Wanneer trekken jullie verder?