Zwemmen - Reisverslag uit Kalasin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Zwemmen - Reisverslag uit Kalasin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Zwemmen

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

15 Oktober 2015 | Thailand, Kalasin

Zeger en Taco lagen nog lekker te slapen. Het was 7 uur. Door al de drukte buiten vanaf 6 uur kon ik niet meer slapen. Van Pond kreeg ik gelijk een kopje thee. Lekkerrrrr.... Ondertusen ging rond 9 uur iedereen hier Thais eten. Ze vroegen gelijk of ik ook wat wou proberen. Zeger was er ook al uit maar die wou niks proberen. Ik zou het opzich wel even proberen. Het zag er wel apart uit hoor. Bak met plakrijst, gekke knoflookworst van gisteren die ze hier in de zon laten drogen, gebakken en gedroogde vis en komkommer,tomaat en andere groenten met scherpe/zoetzure saus. Ppoooeeeh wat was dit heet! Ze lachten me allemaal uit omdat ik het zo heet vond.

ROnd 10 uur kwam Taco uit bed. Toen hebben we dat cup a soup met brood gegeten. Hmmmmm smaakte goed! Veel beter dan rijst in de morgen. Tot 1 uur hebben we wat tijdschriften gelezen en domino gespeeld. Ook had ik nog even lekker buiten in mijn bikini gelegen. Oooeeh dit vonden ze raar. Ze begonnen allemaal te lachen. Dat is hier namelijk niet normaa dat je in de zon gaat liggen en dan ook nog eens in een bikini. Voor hun is hoe witter je bent hoe beter. Dat betekend dat je dan niet op het veld werkt. Dan ben je namelijk arm volgens hun.

1 uur het is tijd om te gaan zwemmen. We springen met Saksid, Focus en Pond in de auto. Onderweg kwamen we ook langs een kleine dierentuin. Dat was volgens Taco ook wel even leuk om te gaan kijken. Dus zijn we daar eerst geweest. Hier hadden ze allemaal apen in hele kleine hokken. Deze kon je voeren. Dan moest je fruit of groente van de vrouwen kopen die daar rond liepen met een mand. Taco had al wat fruit gekocht. Sommige apen hadden wel honger en pakten het heel snel uit je hand. Wat ik niet snapte was dat Pond, Focus en Saksid op 1 plek bleven zitten die gingen nergens kijken. Achja moeten ze ook zelf weten. We hadden ook alweer een fan. Een klein Thais meisje liep al steeds met ons mee. Taco had haar nog 20 Bath gegeven om een ijsje te kopen. Ipv een ijsje kocht ze voer om de apen te voeren. Ook bleef er 10 bath over en dat gaf ze weer terug aan Taco. Dat had een nederlands kindje niet gedaan denk ik. Die had gewoon een ijsje opgehaald.

Bij het meertje waren alleen maar Thaise mensen. Whoooo wat werden we hier weer nagekeken. Sommigen riepen ook al dat we daar moesten komen. Maar we negeerden het een beetje. Dit is natuurlijk wel erg bijzonder. Opeens 3 van die blanken hier. Dit is namelijk helemaal geen toeristisch dorp. Naja ik ging gewoon in bikini hoor. Iedereen zwom met kleren aan behalve wij. Daar moesten ze ook wel om lachen en ze konden hun ogen niet van ons afhouden.

Het water was echt heerlijk warm! Het was niet zo mooi als de zee maar je kon er prima zwemmen. Ze hadden hier ook een banaan! OOoh dat wou ik altijd al een keer doen. Super leuk! Taco wou het ook graag doen dus die had al een banaan voor ons geregeld waar we met ons drieen op gingen. Dit was super leuk! Je valt soms echt hard in het water, haha. De tweede keer vielen Taco en Zeger echt hard op elkaar. Dit deed Taco wel erg pijn dus hun gingen niet meer. Maar we mochten nog 1 keer dus waarom niet. Ging ik wel alleeen! Hahahahaha dat was ook super grappig.

Nadat we op de banaan waren geweest ben ik nog best lang met Focus wezen zwemmen. Ze kreeg er maar niet genoeg van. Oooeeh wat vond zei zwemmen leuk. Naja in een band zitten want hier kon bijna niemand zwemmen. Ze probeerde mij wel steeds na te doen met de band om. Engels kon ze niet dus deden we alles met gebaren. Dat werkte ook prima.

In mijn backpack had ik nog een zakje met mosterdsoep. Hmm dat is wel lekker om te eten. Taco ging het water alvast opzetten. Ondertussen sneed ik de ui en wat bieslook. oooeh we hadden er wat teveel water in jammer genoeg. Met een bouillonblokje proefde het wel weer lekker! Mjammjamm.. Opeens kwamen er ook 3 grote stukken varkensvlees voor ons op tafel. oooeh dat was echt heerlijk.

Na het eten zijn we nog even de stad in geweest met Pond. Taco wou ons nog laten zien hoe het was in een echte Thaise disco. Whooo dit was echt super gek! Overal tafels met stoelen en een band van ongeveer 7 personen. Je kon hier eten en drinken. Je mocht zelfs zelf sterke drank meenemen. Nou dat mag in Nederland echt niet! Er was bijna nog niemand. Maar wel super leuk om dit mee te maken. Ook trad er een Thaise man op en die zong echte Thaise muziek. Dat dat geluid uit iemand kan komen. Echt raar. Zeger en Taco hadden dat jammer genoeg gemist. Aan het einde riep hij nog tegen mij in het Thais " waar kom je vandaan?'

In een andere bar dronken we nog een paar drankjes. Pond wou nog even naar de 7eleven om wat op te halen dus liep ik even met haar mee. Kwam er gelijk een man naar mij toe om te vragen waar ik heen wou. Pond pakte mijn hand en keek die man boos aan en zei in het Thais dat hij weg moest gaan. Zij kan niet heel goed engels dus als we praten dan zijn het alleen een paar woordjes en gebaren.

Yeeess vanavond ging ik met Albert Jan skypen. Dat was alweer lang geleden. Kaya lag totall los in de mand. Die arme schat had natuurlijk 3 dagen bij de oppas erop zitten. Volgens Albert Jan had ze haar daar goed vermaakt en eet ze nu ook nog beter dan eerst. Na een lang gesprek hongen we weer op. Dat was wel weer fijn om met elkaar gesproken te hebben en dat je elkaar dan ook ziet. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 23546

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: