Vlindertuin, local market, olifantenrijden, raften - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Vlindertuin, local market, olifantenrijden, raften - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Vlindertuin, local market, olifantenrijden, raften

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

19 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

7.30 ging de wekker. We hadden lekker lang kunnen slapen! Dit haddne we ook echt nodig gehad. Half 9 zouden we door een taxi worden opgehaald dus gignen we om 8 uur lekker ontbijten. Rond 8.10 kwam ons ontbijt eraan. nog geen 5 minuten later stond de taxi er al! Veels te vroeg! Nee ik wou nog rustig eten... Verdorie we hadden nog best veel eten. Ik vroeg snel of ze ons fruit wouden inpakken. Vervolgens schransden we alles snel naar binnen. Bij de taxi moesten we nog op een jong stel wachten want die hadden net koffie besteld. Grrrrr... In de taxi zat nog een aardig duits stel Simone en Thomas. Hier kon ik het wel goed mee vinden. Het andere stel kwam uit de US Carly en Jeff. Dat meisje deed erg uit de hoogte dat ze de hele wereld al had gezien en als je het ergens over had had zij het altijd wel beter meegemaakt. Bleegh. Merkte al gauw aan Simone dat zei hetzelfde vond.

Onze eerste stop was bij een vlindertuin. Hier hadden ze oa. vlinders en allemaal mooie orchiedeen. Als je er 1 plukte koste dit 2000 bath boete! Samen met Simone en Thomas zaten we al een tijdje te wachten op de rest. Yes daar waren ze we konden weer verder. Had wel zin om de olifanten te zien. Spannend!

op een gegeven moment kwamen we bij de local markt. Hier hadden we bananen gehaald voor de olifanten. ja hoor we moesten wachten het US koppel die was weer eens koffie halen. Simone zei al straks zitten ze ergens koffie te drinken, nou dit was dus ook het geval haha. Na een lange hobbelige tocht door de bergen komen we bij het olifanten kamp aan, wat ons gelijk opviel waren de longnecks! whoo die zagen er echt vreemd uit van die gekke ringen hadden ze om hun hals dit was ook nog eens heel zwaar voor ze, sommige wogen wel 6 kilo(!)

De olifanten liepen achter op het kamp los. Ooh dit was echt super leuk we gingen natuurlijk gelijk kijken. als snel werden we terug geroepen en hadden we een cursus Thais voor de olifanten. Bone Bone was dat de olifant zijn mond open moest doen Sai = links Kwa = Recht Pai = go How = Stop en Soong is voet omhoog. Hoe moesten we dit ooit allemaal onthouden??

Jeej het was onze beurt om op de olifant te rijden. Als eerste maakte ik een rondje, wat is dit gek zeg. Via de voet klom ik op de Olifant dit voelt best hard aan als je enmaal in zijn nek zit. Mijn handen leg ik op zijn hoofd, Pai Pai daar gaan we!! Hooo Zeger kwam er nu ook bij Whaaa ik moest blijven zitten. Oh my Gosshie dit deed pijn aan mijn kont. Wij zaten nu op de jongste olifant, deze was 5 jaar oud de andere waren 30 en 40 jaar oud.

Na een paar rondjes oefenen kregen we noodles met water als lunch. Wanneer we de lunch op hebben mogen wij een rondje rijden op de olifant. Dit was echt super leuk. Alleen bleef onze olifant maar vreten. Je kon zo luid mogelijk PAI roepen maar hij ging maar niet hahaha. na een paar keer kwam er weer beweging in, oh bah het bleek dat hij terwijl hij aan het eten was ook aan het poepen was haha gewoon tegelijkertijd.

Aaah we gaan richting het water!! snel geven we onze spullen aan Joy. Nu het water in. Waauw wat was dat een leuke ervaring. Onze olifant bukte zodat we er konden afglijden. Nu mochten we ze wassen!! Waar gingen we nu heen?! Na een kwartier lopen door de Jungle kwamen we aan bij een waterval. hier waren al een paar mensen aan het zwemmen, opeens zagen we boven de waterval wat bewegen! Aaah een snake!! idioten wij maar schreeuwen blijven ze gewoon onder de waterval fotos maken. He He de jongen die de foto maakte had het eindelijk door haha. Hij gilde! Want de slag was nu dicht bij hem... Verdorie was net te laat om een foto te maken.

Yes we gingen nu raften! We gingen in groepjes van 4, Simone en ik riepen al tegelijk wij gaan met zijn vieren TOP team! het raften kan beginnen. Het US koppel was er natuurlijk weer als eerste in, die halen we later toch wel in! Maar dan.. Er kwam opeens een vet grote stroomversnelling. aah we houden ons stevig vast NEEE! daat gaat Simone het water in. Er waren overal rotsen maar door de snelle reactie van onze kapitein lag ze snel weer veilig in de boot. Ondertussen kwamen we steds dichterbij one two, one two, one two stop! Thank you..

YEAH! ingehaald en helemaal nat gespat! Oehh daar waren nog 2 bootjes one two en one two, Yes we waren eerste! Daar was het einde ook al Peddel high Five! Op een bamboe vlot werden we terug gebracht naar onze taxi.

Wat een dag..

Terug in het hostel gingen we snel in en uit de douche en dan weer richting de markt! hier hebben we lekker Thais gegeten voor maar 40 Bath (Noodles met groenten)

Slaap Lekker!

• 19 Oktober 2015 - 07:52

Hans:

Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt! Heel leuk om te lezen.