Jungle trekking, kapot, Night safari - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Jungle trekking, kapot, Night safari - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Jungle trekking, kapot, Night safari

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

31 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

31 oktober

De wekker ging al om 7.45. Pff ik wou nog op mijn bedje blijven liggen! Dit lag zo lekker en kon bijna niet in slaap komen omdat ik steeds moest hoesten. Om kwart over 8 gingen we ontbijten. We bestelden beide scramble egg. Oeh daar kwam het ontbijt al. Aah bah er zaten gekke worstjes en boontjes bij. Dit was niet het lekkerste ontbijt wat we hier hebben gehad.

Oke naar de jungle trekking! Het was al best warm buiten. Moesten we ook nog de berg op! De meeste wegen waren hetzelfde als gisteravond. Soms gingen we wel even door de bomen. Maar wat dit zwaar. Het Indische koppel haakte ook al snel af. Die kon niet meer. Wel logisch want die man was natuurlijk een hartpatiënt. Wij gingen door. Pff wat was dit zweten! Steeds meer begonnen het moeilijk te krijgen. Bij het tweese uitzicht gingen we weer een paar foto's maken. Hier waren ook allemaal jongens en meisjes van een school. De meisjes vroegen of ik met hun op de foto wou. Ze vonden mijn haar en ogen zo leuk. Ook kreeg ik complimenten dat ik lekker rook. Nou ik zweette me kapot. Misschien dat ze de parfum nog roken dan. Haha.. Eenmaal beneden waar we de Indische mensen hadden achter gelaten begonnen mijn benen steeds erg te trillen. Hier had ik geen controle over vet raar! Dus zei dat tegen Ibrahim. Ja je hebt te weinig suiker. Je moetook eigenlijk altijd snacks meenemen de jungle in. Dus kreeg ik eem reep chocolade van een jonge in onze groep. Het was nog niet helemaal over maar hielp wel.

Nu gingen we 40 meter hoog de bomen in. De canopy walkway. Dit was een lange brug door de toppen van de bomen heen. Je moest steeds 10 meter uit elkaar blijven voor de veiligheid. Dit was wel echt leuk!

Na de trekking had iedereen van onze groep bijna een lunch. Dit zag er wel lekker uit dus gingen wij ook mee eten. Hmmm iedereen ete met hun handen. Vet gek! Nouja dan kunnen wij niet achterblijven! Ann zei wel tegen mij dat ik niet met 2 vingers maar mijn helehand moest eten. Dit was best wel raar om te doen! Zeger vond het zo leuk dat hij het altijd zo ging doen zei hij. Hoop het niet want vind met bestek er smakelijker uitzien.

In het resort wisselde ik nog met Ann nummers uit en onze fb. Als ze naar Nederland zouden komen zouden ze bij ons langskomen en wij in India bij hun.

Hmm het was nog vroeg op de misdag. Nog maar even lekker een duik in het zwembad nemen en even zonnen. Ooeh die zon brande wel zeg! Dat is alleen maar goed dan worden we tenminste lekker poepie bruin.

Alle mensen hier willen onze huidskleur en wij willen bruiner worden, haha. Het is ook altijd wat anders. Alleen kunnen wij wel bruiner worden en hun jammer genoeg niet witter.

Na een lekker warme douche zijn we naar de floating restaurants gegaan. Hier bestelde ik zoet zure gambas met rijst en Zeger kip met rijst. Mijn eten was er weer eerder! Iiiieeeeuuuuuuwww er zaten mieren in mijn rijst. Gatver.. Had er al 3 gevonden. Bleegh. Maar als je dat hier gaat zeggen halen ze toch geen nieuwe denk ik. Dus heb het maar opgegeten na alles goed na te kijken. Daar was Zeger zijn kippenpoot ook al. Haha hij mijn maar uitlachen. Bij hem zaten er ook mieren in.

Om half 9 begon de nachtsafari. We werden met een pickup opgehaald. Hier zaten wij achterin en nog 2 anderen boven op de pickup. Oke let's goo! Spannend misschien zien we wel tijgers. Op de weg er naartoe zagen we al een aap in de boom. Dit ging de goede kant op! Jaa daar was een hele familie biggen die de weg overstak! Bij de ingang van de jungle zagen we 2 uilen. Die hebben we in Nederland ook. Van die witte. Na een lange tijd alleen maar palmbomen en gaten in de weg zagen we opeens een panterwelpje! Aaah wat schattig. De moeder zagen we jammer genoeg niet. Na lang rijden waren we de jungle alweer uit. We hadden niks meer kunnen vinden. Op dr weg naar het resort zag ik opeens 2 wilde zwijnen staan! Dus tikte die jonge voor me aan en die zei snel dat de man die reed moest stoppen. Yeah.. Bij de jungle walk had ik ook al een grote mier gevonden en hier al de wilde zwijnen haha.

Daar waren we dan weer bij het resort. Jammer dat we niet meer hadden gezien maar was wel weer een belevenis.

Snel de tas inpakken en nog lekker 8 uurtjes slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 23522

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: