lange reis, problemen inchecken, Jakarta - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu lange reis, problemen inchecken, Jakarta - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

lange reis, problemen inchecken, Jakarta

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

2 november

Door de mede backpackers werd ik al vroeg wakker. We moesten om 11 uur uitchecken dus kon nog lekker rustig aan doen.

Na het uitchecken liepen we naar het treinstation om te kijken hoe we op het vliegveld moesten komen. Een man die daar zat hielp ons. We moesten eerst naar Kl Sentral en daar overstappen naar een andere trein richting het vliegveld. Het eerste ticket koste 2,50rm.

In de 7 eleven haalden we nog gauw even wat drinken en een cakje. Je had hier geen sandwiches ofzo. Dat is wel erg jammer. Ze eten hier natuurlijk altijd rijst of noodles de hele dag door.

In de trein zat ik naast een aardige man die me vertelde waar er mooie tempels waren in Jakarta. Ook had hij een heel verhaal dat zijn voorouders hindoes waren.

Daar was de laatste halte onze halte. Vanuit hier moesten we overstappen. Na een stukje lopen kochten we weer een ticket van 35 rm naar het vliegveld.

Op het vliegveld zijn we opzoek gegaan waar we onze btw terug konden krijgen. Na wat vragen vonden we het al snel en kregen hier een briefje wat we na de douane in moesten leveren.

Oke nu nog 4 uurtjes wachten. Onze desk om de bagage in te leveren ging pas laat open. Eenmaal daar aangekomen mochten we nietvinchecken we moesten eerst een ticket het land uit kopen... We weten nog niet eens wanneer en vanuit waar we willen vliegen. Pff moesten we dus nu snel bedenken. Snel pakken we de lonely planet en internet erbij. Wat een gedoe zeg. Na even zoeken hebben we een ticket kunnen boeken vanaf Bali naar de Filipijnen op 21 November.

Yes nu mochten we wel inchecken. Nadat we de tassen hadden gedropt en door de douane waren gelopen vroegen we waar we nu het geld konden ophalen. Dat was na de paspoort controle. Dus liepen we met die mannen weer terug door de douane controle. Yes daar was het. Hier kreeg ik nog 57 rm. Mooi meegenomen.

Hmm het begon nu wel laat te worden. Ooeh ze hadden daar sandwichen te koop. Hier dan maar een broodje gerookte zalm besteld om mee te nemen. In een ander winkeltje nog wat chips, bueno en souvenirs.

De vlucht kon beginnen! Jaja we vlogen van Kuala Lumpur naar Jakarta met klm. Allemaal Nederlands personeel. Ook wel een keer weer fijn.

Na heel lang wachte op onze tas konden we eindelijk verder. Het laatste Maleisische geld inleveren en pinnen. Pff natuurlijk was die wij nodig hadden net buitengebruik.. Potverdorie hebben wij weer. Dan maar 2000 bath dat ik nog had inleveren. Natuurlijk kon Zeger wel weer met zijn pas pinnen..

Met de bus gingen we naar Gambir. Dit is het centrum van Jakarta werd mij verteld. Vanuit hier was het nog 2.4 km lopen. Hmm dat is best ver. Met de tuctuc gingen we daar heen voor 40.000 roephia. 14.500 is een euro. Dus was net wat meer dan 2 euro.

In het hotel was de prijs opeens hoger dan op het internet. Ja we moesten dan maar via internet boeken. Oke doen we dat. Ze konden ook geen engels. Best irritant steeds die vertaler erbij. Maar gelukkig waren de mensen hier wel aardiger dan in Maleisië.

Ze keken vet raar omdat we twee kamers boekten. Ging Zeger ze ook nog wijs maken dat we broer en zus zijn. Tuurlijk haha met andere achternamen op het paspoort.

Yes hij nam mijn backpack over. Scheelt weer al die trappen omhoog. Mijn bed was wel vies. Er zaten overal vlekken. Dat word weer in mijn mummie laken slapen! Ook kon de douche wel een schoonmaak beurt gebruiken.

Ik ga maar weer slapen morgen weer een dag!