op naar het strand of toch niet? vast in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu op naar het strand of toch niet? vast in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

op naar het strand of toch niet? vast in Malang

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

06 November 2015 | Indonesië, Malang

6 november

Om kwart voor 4 gingen er 3 Duitsers uit bed voor de sunshine tour. Wat was Sandra irritant met haar stomme zaklamp en lawaai. Ze was gewoon een kwartier steeds heen en weer aan het lopen en alles luid aan het pakken. Werd helemaal gek!

Pff kon niet meer goed slapen maar viel uiteindelijk wel weer in slaap. Ja hoor daar ging de wekker alweer. Bakkie veel te vroeg! Ze hadden dit keer wel een broodje en water voor ons klaar staan. Gisterochtend was er namelijk niemand aanwezig dus had ik dat maar gevraagd.

Half 7 was de taxi er. Verdorie hij had ons naar het verkeerde station gebracht! Nu hadden we nog maar 40 minuten om naar het andere station te gaan en tickets te kopen. Een taxi vinden was geen probleem. Om 5 over 7 waren we al op het station. Kwart over 7 waren we eindelijk aan de beurt. Yes we konden nog een ticket kopen naar Melang. Bij de ticket controle keek hij raar naar mijn paspoort. Ooeh straks word ik nog opgepakt. Nee grapje. Maar hij zei dat daar net onze trein was. Wat een geluk! Hoefden we ook niet te wachten:)

We hadden net als de vorige keer economic class. Hmm denk dat we de vorige keer in de businessclass zaten. Dit zag er heel anders uit haha. Na een hele lange reis kwamen we rond kwart over 4 aan in Malang. Onderweg zagen we allemaal rijstvelden, bananenbomen, palmbomen en mensen die met hun velden aan het werk waren.

Pff hadden we een taxibusje gevonden voor 60.000 brengt hij ons naar allemaal kleine busjes. Dit is geen busstation! Ook spreekt niemand engels dus zijn we maar niet naar het strand gegaan. Daar baal ik wel van. Maar anders zitten we zo meteen helemaal in the middle of no where. Bah allemaal tijd verspild.

Ooh my goosh we konden wel een ongeluk krijgen! Wat een dikke idioot! Hij reed overal tussendoor wat net kon. Ook reden we langs een vrachtwagen met allemaal kippen. Dit kon echt net! Totdat de vrachtwagen weer beon te rijden. De spiegel rechts kwam half vast te zitten. Gaat hij op die man zitten schelden terwijl hij zelf debiel rijdt! Hierna knalden we ergens vet hard tegen aan! Poeeh iedereen schrok. Vrouw die naast me zat probeerde steeds wat tegen me te zeggen maar ze kon niet echt engels. Dus lachte ze het steeds wat weg. Wat waren wij blij dat we heel huids op het station aankwamen! Poooeeh dit was echt niet normaal.

Daar gingen we naar de volgende uitdaging. Dit keer met een bakfiets. Onze backpacks waren zo opgestapeld dat hij het verkeer net zag. Oooh bah als hij ergens tegen op knalde waren wij als eerste dood. Echt eng met dit verkeer!

In de homestay betaalden we elk 50.000 voor 1 kamer mer 2 bedden. Het was niet veel maarja we moesten toch alleen maar slapen en dan weer verder.

In de stad gingen we nog snel wat eten. Er zat niet veel smaak aan. Maar gelukkig stond er soyasaus op tafel! Hmmm lekkerrr