Intervieuw, strand - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Intervieuw, strand - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Intervieuw, strand

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

08 November 2015 | Indonesië, Lovina

8 november

Bah ik werd voor de wekker al wakker en maakte me snel klaar. Het was 10 uur. Klopte bij Zeger op de deur want we hadden om 10 afgesproken. Ja hoor hij was nog niet klaar. Kwartier later gingen we de stad in. Eerst maar wat gaan eten en dan naar het strand!

Ooh had echt trek gekregen duurde het ook nog eens extra lang voordat we konden eten. Yes daar was het al. Tarzan lag ook lekker bij ons onder de tafel. Naja eigenlijk Jane want het was een meisje maar vond Tarzan mooier. Dit was een hond haha. Die zag er wel goed uit vergeleken met alle zwerfhonden hier.

Daar was het strand! Het strand hier in Lovina is van zwart vulkaanzand. Dit is echt heet onder je voeten! Op de boulevard heb je een groot beeld met een dolfijn die een kroon draagt. Lovina staat hier namelijk bekend om de dolfijnen.

Ooh wat was het zand heet. Wel gek er lag helemaal niemand op het strand! Dat is raar.. Opeens kwamen er allemaal kinderen op ons aflopen. Aah nee he dit was een hele klas met een vragenlijst. Iedereen begon met de zin:"Excuse me, I want to praktische mine English do you mind if I ask you some questions? " Dit een stuk of 6 keer. Waarna ze vroegen naar onze naam, beroep, hobby en emailadres.

Hehe we konden het strand op! Ooeh dit was echt heet. Mijn voeten branden zelfs nog als ik op mijn sarong stond. Nouja vlakbij waren allemaal winkeltjes. Je kon gelijk merken dat wij de enige toeristen waren. Iedereen begon te roepen dat we bij hun moesten komen. Hier hebben we dan ook nog een kleine souvenir gekocht en ik ging nog opzoek naar een sarong. Er waren niet veel mooie sarongs hier. Maar uiteindelijk had ik 1. Alleen begon die vrouw boos te doen omdat ik 30.000 zei dus liep ik weg. Nou ging ze opeens achter me aan. Sorry sorry. Ik ben niet boos blabla. Oke je mag hem voor 30.000 maar niks tegen die anderen zeggen. Uiteindelijk had Zeger hier nog een handdoek gekocht voor 50.000 want een man verderop wou hem voor 120.000 verkopen. Nu wou hij nog water hebben dat had die man zei de vrouw waarvan we net kleedjes hadden gekocht. Nou die man was kwaad omdat hij ergens anders een handoek had gekocht dus gingen we snel weg!

Ooh bakkie mijn meloen was al helemaal warm geworden. Dus bracht hem naar een vrouw toe die legde hem voor me in de koelkast. Zo nu dan maar lekker zwemmen. Op slippers liepen we naar de zee want op blote voeten lukte echt niet. Ja dan moest je hardlopen. Hmmm lekker warm was het water! Wel gek dat we de enige mensen op het strand waren! Ja onder de bomen zaten wel een paar maar die woonden hier.

Op de boulevard zagen we het beeld met de dolfijnen. Hier waren ook allemaal touroperators die ons dingen wouden verkopen. Om te gaan duiken, snorkelen, dolfijnen etcc.. Nadat we wat informatie hadden gevraagd gingen we in het hotel ons opfrissen en daarna de was weg brengen. Dit moest ook nodig weer. Had alweer 1,5 kilo was. Best veel! Zeger had meer maar die had ook al een tijd de was niet gedaan. We konden het de volgende dag ophalen .

Van een meneer die in ons hotel werkte hadden we een tip gekregen om ergens te gaan eten. Daar was het volgens hem ook erg goedkoop. Nou dat klopte wel. Voor 21.000 had ik een cola en mie goreng met garnalen en in soldaat gebakken. Hmm het was ook nog vet lekker!

Bij het hotel boekten we een dolfijnen tour met snorkelen. Normaal was dit 200.000 pp. Maar als we bij hem boekten kregen wij korting. Hij deed het nu voor 150.000 pp. Pff we moesten wel heel erg vroeg uit bed. Om 5 uur al! Kon echt niet slapen. De tent naast ons had erg luide muziek en had pijn in mijn buik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 23533

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: