strand, vissen, goeie vangst! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu strand, vissen, goeie vangst! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

strand, vissen, goeie vangst!

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

13 November 2015 | Indonesië, Lovina

13 november

Oooh na veel kramp in mijn buik vannacht werd ik weer vroeg wakker. Gelukkig kon ik weer naar de wc door da pilletje. Zal de details jullie besparen hahhahaa. Om 9 gingen we ontbijten.

Na het ontbijt zijn we lekker naar het strand gegaan. Want om 2 uur hadden we afgesproken om te gaan vissen. Dus konden we eerst nog lekker even zonnen. Heerlijk even zwemmen en lekker bruin worden. Al snel kwam er een vrouw bij me zitten genaamd Ani. Ze had het over dat ze ons wel naar het eiland wou brengen en daarna naar het vliegveld want we hadden nog geen vervoer hiervoor. Dit koste 2 miljoen. Hmm hier gingen we nog even over nadenken. Op het strand hielp ze me nog met mooie schelpen zoeken. Deze wil ik graag meenemenen dan kan ik daar sieraden van maken. Want dat is nu mijn nieuwe hobby. Ze had er echt snel 1 gevonden! Al snel had ik het ook onder de knie en vond ook een paar leuke schelpen.

Als we zometeen nog de hele tijd op zee moesten zitten om visjes te vangen had ik wel een T-shirt nodig want mijn armen waren al best verbrand.

In de stentjes bij het strand gingen we even kijken om een T-shirt. Dit was nog een hele tour. Iedereen was zo opdringerig omdat je hun eerste klant bent. Maar in het laatste winkeltje was een aardige vrouw die ons hielp. Hier heb ik een lange broek en lang shirt met sjaal gekocht. Anders leek het net een kleed dus knoop die sjaal om mijn middel. Zeger kocht hier nog een T-shirt. Zo kunnen wij er weer tegenaan!

Om 1 uur gingen we weer terug naar het hotel. Even snel omkleden en wachten op Koetut. Alleen kwam hij maar niet opdagen. Dus liepen we alvast naar het strand. Onderweg kwamen we Koetut nog tegen. Spring maar achterop. Bah ik moest in het midden. Nou daar gingen we dan met z'n drietjes op de scooter. Vet gevaarlijk! Maar we hebben het gered.Opeens stond er nog een man met een scooter. Of 1 van ons achterop wou springen. Huh?? Nee we hadden al iemand voor het vissen. Dus zei ik tegen hem volgens mij heb je me gisteren niet goed begrepen. Was gelukkig geen probleem.

Op het strand kochten we nog wat fruit en gingen de boot op met z'n vieren. Yeaah vissen vangen! ! Na lang varen mochten we vissen. Zeger kreeg als nel een hengel waar gelijk een vis aan het aas zat te vreten. Het aas was trouwens een inktvis haha. Na veel trekken en draaien was de vis binnen! Whooo was echt een grote en gekke kleuren groen.Yeaah mijn beurt! Ook had ik al snel beet. Ooeh dit was wel zwaar zeg. Soms zag je hem uit het water springen. Yeaah daar was hij al, je zag hem steeds dichterbij de boot onder water zwemmen. De kapitein pakte een haak en viste hem uit het water.

Hmmm nu kreeg ik een melkbus met draad eromheen gedraaid. Dit was mijn hengel haha. Al snel had Zeger beet. Ik ook! Die van hem viel er jammer genoeg af. Na lang trekken had ik de vis al aardig dichtbij. Dit ging veel makkelijker dan een hengel nu hoefde je niet steeds te draaien. Daar was nummer 2 al!

Hierna vong Zeger nog 1 en ik ook. Whoo die laatste was wel erg sterk en groot! ! Daar had ik wel veel werk van gehad. Het zweet stond me op het hoofd!

Terug op het strand hebben we een foto gemaakt met onze vissen! We hadden wel veel bekijks. Wat wil je ook met die grote vissen! Die dikke vis van mij hebben we meegenomen. Ook nam Koetut nog een kleintje mee. Tegen Ani zeiden we dat we wel met haar naar de eilanden wouden meerijden en gingen toen weer op de scooter naar het hotel.

Vlakbij het hotel zat een restaurantje waar we gisteren hadden verteld dat we gingen vissen. Van de manager mochten we de vis vandaag daar brengen zodat ze voor ons het gingen bereiden. Alleen toen ik het bracht was hij er niet. Gelukkig wisten ze er vanaf en gaf ik de grote vis aan het meisje van de bediening.

Eerst maar lekker even douchen. Ooeh in het restaurant waren ze de vis (tompek) al aan het klaarmaken. Lekker. We gingen even in de keuken kijken. Dat zag er wel goed uit!

Aan tafel bestelden we wat te drinken en wachten op onze vis. Hmm jammie het was echt lekker! Zag er ook goed uit. Maar was echt veels te veel! Toen we onze buikjes vol hadden gegeten kwam de manager ook bij ons aan tafel zitten. Hij was wel onder de indruk van onze vangst! We zeiden dat we morgen kookles wouden volgen. Nou kon bij hem ook wel. Dit was ook nog goedkoper dus hebben we dat met hem afgesproken!

Snel onze was nog wegbrengen en een ijsje bij de supermarkt halen.
Daarna nog even internetten in het hotel en dan is het ook alweer bedtijd. In het hotel liet Koetut ons nog een filmpje zien waar ik die dikke vis had gevongen. Zo vertelde hij dat dit zijn eerste keer vissen was. Ik dacht had dat even eerder gezegd! Dan kon je ook 1 vangen. Wel jammer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 23517

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: