strand, kookles - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu strand, kookles - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

strand, kookles

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

14 November 2015 | Indonesië, Lovina

14 november

Bah vandaag kregen we om half 10 ontbijt. We zouden weer hetzelfde krijgen maar dit was echt wat anders. Ze hadden er volgens mij een poeder ofzo doorheen gedaan. Bleegh dit was echt heel vies.

Na het ontbijt haalden we onze was op en brachten dit naar onze kamer. Gelukkig was het al klaar. Dan kon ik mooi mijn jurkje weer meenemen naar het strand. Ja hier zat namelijk alweer een gat in. Daar baalde ik wel van. Maar gelukkig wouden ze het wel voor me maken. Op het strand hadden we niet veel tijd. De tijd vloog echt voorbij.

Om half 12 gingen we weer richting het hotel om even snel te douchen. We hadden namelijk om 12 uur afgesproken voor onze kookles bij de buren. Ze stonden al op ons te wachten. We kregen een vies schort om en konden beginnen. Naja zij deden echter meer dan wij. Dacht dat wij alles mochten doen maar waarschijnlijk was dit hun eerste kookles. We mochten 5 gerechten of meer van de kaart kiezen. Dit werd dan gewoon de normale prijs van de kaart.

Daar gingen we dan! Als eerste maakten we springrolls hiervoor moesten we met natte bloem en een ei hele dunne pannekoekjes maken. Voor de inhoud hadden we soort van mix salade en kip met soyasaus. Dit rolden we strak op en gingen dit frituren. Na de springrolls maakten we de garnalen en kip ricarica, kip stroganoff, mie goreng en als laatste kip stroganoff. De gerechten waren wel erg lekker! De manager had nog foto's gemaakt voor promotie. Hier stonden wij ook bij op. Ook hebben we nog de recepten meegekregen in het Engels en Indonesisch.

Pooeh eerst maar lekker uitbuiken. Mijn buik zat echt vol! Rond 3 gingen we weer naar het strand. Eerst heb ik mijn jurkje afgegeven en ben daarna met Ani langs het strand gelopen voor schelpjes. Whoo we vonden echt veel!

Even snel opfrissen en dan weer naar het strand. We waren net optijd voor de zonsondergang. Natuurlijk zag je zoals de vorige keer bijna niks door de wolken. Maar dat mag de pret niet drukken. We lagen in een lekkere loungeset met onze cocktail.

Hmm jammie spaghetti bolognese it is! Dit was echt lekker met een heerlijke verse ananas sap ernaast. Genieten.

Voordat we gingen slapen gingen we eerst nog voor de zekerheid pinnen. Had nu in totaal 3.4 miljoen bij me. Want op het eiland kun je waarschijnlijk niet pinnen.

Bleegh nu nog het laatste inpakken en maar gaan slapen. Morgen alweer om 5 uur de wekker. Veels te vroeg!