Gili eiland, snorkelen, koraal - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Gili eiland, snorkelen, koraal - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Gili eiland, snorkelen, koraal

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

15 November 2015 | Indonesië, Gili Meno

15 november

Neee ik wil nog slapen... :( Bakkie om 5 uur ging mijn wekker al. Lag het liefste nog gewoon op 1 oor maarja. Toen ik de lobby in kwam lopen stond Koetut daar al met ons ontbijt. Eerst Zeger maar uit bed roepen. Na het ontbijt was onze taxi er al snel. Natuurlijk was die weer te vroeg.

Ani stond al bij de auto op ons te wachten. Het leek dat ze blij was om ons te zien. Na 1,5 uur proberen te slapen kwamen we opeens bij de grootste vulkaan van Bali langs! Ooeh hier stopten we even om een foto te maken.

Bij de boot haalden ze van de 1,5 miljoen dat we moesten betalen alvast onze tickets om heen en terug te varen. Vlakbij ons zat een hele oude vrouw. Die was best vies en liep steeds met een vis rond. Wel zielig om te zien. Zo te zien had ze ook lang en hard gewerkt in haar leven. Haar hele rug was krom.

Daar gingen we dan met de snelle boot. Na lang wachten vertrokken we en liep Ani ook eindelijk naar de auto. Ze heeft echt lang op ons gewacht. Oh my gooosh dit was niet normaal... zo hard hij vaarde over die golfjes. De hele boot knalde steeds keihard op de golven. Oooh ik werd misselijk niet normaal! Heb ook de hele reis mijn ogen dicht gehouden. Wel zonde maar anders kon ik echt niet mijn ontbijt binnen houden.

Jeej we waren aangekomen. Waauw wat een mooi wit strand en helder blauw water! Iedereen moest op de boot lopen om aan de andere kant eraf te stappen. Op het strand aangekomen stond je op allemaal dood koraal en mooie schelpen. Het uitzicht was echt super mooi. Alleen jammer van al die mensen die gingen roepen waar we heen moesten en dat we met hun mee moesten gaan.

Uiteindelijk gingen we met 4 andere Duitse mensen op een klein bootje richting Gili Meno! Daar kwamen we al aan op Gili Meno. Je kon er moeilijk met de boot komen door al het koraal en het lage water. Op het eiland vonden we al snel een kamer. We deelden nu een kamer met 2 bedden want dit was best duur. 275.000 rupiah per nacht. Nadat we waren in gecheckt huurden we een snorkelset en gingen richting het strand!

Waauw je had hier ook allemaal mooie schelpen. Nu de zee in om schildpadden te zoeken. Na veel zand en dood koraal kwamen we bij het mooie koraal uit. Wauwie je had echt mooie vissen! Blauwe kleintjes, bruine, zwart met witte strepen en wit, geel met blauw gestreept en nemo zijn vriendje. Maar geen schildpad!:'(

Ooei het zonnetje brande wel zeg! Maar weer insmeren en een lekkere sandwich eten op het witte strand met een super mooi uitzicht! Dan nog maar 1 keer snorkelen en terug naar onze bungalow om te douchen. Hier zaten 3 jongens van de Gili Garden (naam bungalows ) muziek te maken en te drinken. Ze vroegen of we erbij kwamen. Oke gezellig! 2 van hun Aly en Adax spraken engels. Nou die deugden echt niet haha! Steeds van die gekke grapjes niet best. Ze dronken rijstwijn. Bah wat was dat vies zeg.

Yeaah de zon ging bijna onder. Op het strand wenkte Aly al. Hij had een mooi plekje dus gingen we erbij zitten. Verdorie hij had een schildpad gezien dat wil ik ook! Had mijn bikini toevallig aan gedaan. Dus zei laat zien dan! Als we 1 zagen moest ik hem een biertje geven. Natuurlijk was er ook nog dikke stroming.... pff was wel zwaar. Nee geen schildpad. Op het strand hadden ze wel allemaal 1 gezien. Dat was wel even balen!

Nu maar lekker eten. Mie goreng was ook maar 35.000 had wel meer verwacht op het eiland. Jammieee smaakte echt lekker.

Na de tijd gingen we nog even met de jongens op het strand hangen. Ze speelden schaken. Snap wel hoe het werkt maar de tacktieken niet haha. Ja hoor Aly had me toegevoegd op fb en vroeg gelijk is die jonge op je profielfoto je vriend? Ik zei ja leuke foto he! Haha kreeg toch een nepsmile terug.

Nu maar weer lekker slapen morgen weer een kans om schildpadden te zien!