snorkelen, schildpad, slijmbal - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu snorkelen, schildpad, slijmbal - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

snorkelen, schildpad, slijmbal

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

16 November 2015 | Indonesië, Gili Meno

16 november

Ik kon vannacht niet goed slapen. Het was veels te warm in onze kamer! We gingen aan tafel zitten voor het ontbijt. Ja hoor die 2 sjakies waren er ook alweer en begonnrn gelijk alweer met die woordgrapjes tegen mij. Zei ik wil wel bananenpannenkoek en thee. 'Ooh than you don't need sugar because you are already sweet.' Niet best.. met uitzicht op de palmbomen gingen we eten.

Na het ontbijt huurden we weer een snorkelset en gingen op een ander stuk van het eiland snorkelen. Pff we moesten eerst een heel stuk door water waar allemaal rare zwarte stekelbeesten in zaten. Na een lange wandeltocht met die vervelende flippers waren we er! Yeeej daar was al het koraal en de mooie visjes. Na lang snorkelen had Zeger zijn snorkelset laten vallen. Grr we waren afgedreven dus moesten ook nog zoeken. Na een paar keer duiken had ik hem. Ooh wel vet last van mijn oren want hij lag best wel diep! Zeger was wel erg blij dat ik hem weer had gevonden!

Daar gingen we weer. Opeens hoorde ik Zeger mijn naam roepen. Weet niet wat hij daarna zei maar zwemde hem achterna. hmm hij kon de schildpad niet meer vinden. Opeens riep iemand naast ons "turtle!" Jeeej daar was een schildpad! Super leuk om te zien hoe die een paar keer boven water komt voor lucht en dan weer het diepe ingaat.

Nu maar opzoek naar zonnebrand want die van ons is zo goed als op. Pfff was nog een hele zoektocht. Niemand had het. Gelukkig was er naast onze bungalow ook een winkeltje. Yes ik zag een blauw flesje! Het was zonnebrand! Gelukkig maar anders verbranden we hier levend. Bij Zeger zag je het zweet van zijn hoofd afdruppen. Zo warm is het hier.

Nu maar weer lekker naar het strand. Hier was een mooi hutje waar we konden liggen. Na een beetje lezen was Zeger met zijn mobiel in zijn hand in slaap gevallen. Dit zag er echt vet gek uit whahahha. Toevallig liep er ook net een man langs die hem ook uitlachtte, prachtig. In plaats van het koraal te dromen ging ik weer snorkelen om het in het echt te zien! Je kan hier niet genoeg van krijgen. Ik niet in ieder geval.

Bakkie het begon te regenen. Gelukkig zaten we nog droog en hadden we nog een prachtig uitzicht. Het stopte ook al snel. Zeger liep naar de zee waarna er gelijk een man naast me stond. Schrok me dood. Geeft hij mij zijn hand duwt die op zijn borst en dan op die van mij. Doe normaal ik heb een bikini aan. "Hee how are you and your brother? You are from Holland?" We hadden namelijk gezegd dat we broer en zus waren bij de bungalows. Kende deze man niet.. "Yes we are from Holland why?" "Would you like to smoke some wiet?" Waarna hij 2 pakjes uit zijn zak haalde. " Yes we are not like Holland we are just chilling and having fun." Rot nu maar op met je vooroordelen. Want ik ben er klaar mee. Geeft hij weer een hand en komt vet dichtbij mijn hoofd! Dus duikte naar achteren. Nee met je hoofd. Waarna ik een kopstoot kreeg. Rotvent.

Bij ons verblijf vertelden we dit. Toen zeiden die jongens dat is de gek van het eiland. Was een truc om je een zoen te geven. Nou bah dat hoef ik niet! Hij was zelfs al grijs.

Hierna gingen we weer richting het strand om te gaan eten. Hmmm lekker weer hetzelfde als gisteravond. Zeger die vreetzak nam nog een bord, nou die kon ik dus eeeecht niet op! Madre Mia jaja ik leer zelfs Spaans hier!

Daar was Aly alweer en kwam gelijk naast mij zitten natuurlijk... Hij vroeg of we meegingen om een kampvuur te maken bij de zee. We zeiden ja later misschien waarna hij fluisterde :" I do everything to make you happy." Oh my goosshh ik lachte me dood! Vertelde het ook aan Zeger die zei tegen hem :"Behave yourself!" Haha hij keek me aan en zei waarom zeg je dat haha. Zegt hij :"That was a joke Bro!" Daarna zei hij tegen mij :"I want to kakken on your lips." Ik zei nou echt niet! We hadden namelijk gisteravond geleerd dat dat eten betekende. Nee ik wil op je lip bijten. Nou gatver! Hou nu maar op met dat geflirt. Vraagt hij ook nog hou je veel van je vriend? Uuh Ja tuurlijk hoezo? Domme vraag haha.

Na nog even bij het kampvuur te hebben gezeten gingen we weer lekker slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 23527

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: