blauw kraal, schipswrak, - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu blauw kraal, schipswrak, - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

blauw kraal, schipswrak,

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

18 November 2015 | Indonesië, Gili Meno

18 november

Rond 9 uur gingen we ontbijten. We bestelden een omelet. Na het eten hadden we om 10 uur afgesproken op het strand. We gingen met de boot te snorkelen naar het schildpaddenpunt, het blauwe koraal en een schipswrak.

Daar gingen we naar hetzelfde punt waar we gisteren 4 schildpadden hadden gezien. We lagen nog niet in het water of daar was de eerste al. Hij was lekker aan het eten. Bij de tweede kwamen er al snel allemaal andere mensen bij waardoor we bijna niks zagen. Zelfs een paar keer een stomp na kregen. Dan maar weer in de boot richting het blauwe koraal.

Waauw je had hier echt veel vissen en zo dichtbij! Ook zat er een gekke vis in het blauwe koraal. Dit leek wel een slang. Super mooi om te zien allemaal. Zo zwemden we langzaam door naar het schipswrak. Dit was wel gek om te zien. Alleen zag je alleen de onderkant van het schip. Maar erg bijzonder om allemaal mee te maken.

Nu maar weer naar ons plekje wat eten en zonnen op het strand. Het was wel weer erg warm vandaag.

Om 4 uur kochten we 2 flessen rijstwijn. Nou dit moest volgens mij aan de andere kant van het eiland weg komen want we kregen het pas om half 6. Nu maar even kingsen. Hmm wat was dit drinken vies! Het proefde naar azijn. Later had Aly het voor ons gemixt met sprite en limoen. Dit was al beter. Adex had hem al een paar keer gebeld of we ook nog naar het strand kwamen. Maar we zouden gaan als we dit op hadden en dan nog een duik in de zee nemen.

Ooeh het water was wel snel afgekoeld. Alleen Zeger en ik durfden het aan. Ze vinden het hier overdag zelfs koud haha.

Hierna gingen we bij de rest op het strand zitten. Daar zaten alle jongens liedjes te zingen. Iedereen zei Janna kom hier zitten. Ik zat nog in mijn bikini met een handdoek om. Zegt jonge naast me heb je geen broek aan haha. Dus deed maar mijn korte broek weer aan. Later gingen we even op straat staan want moest naar de wc. Komt Adex er gelijk aan wat is het probleem? Uuh niks ik moest plassen. Waren al nog 2 gekomen omdat ze wouden niet dat we weg gingen. Er was ook 1 Zali die had steeds een kat vast en dat was zo grappig!! Lachte me kapot. Hij had die kat Janna genoemd en die beet hem steeds. "Ooh Janna are hungry don't bite me! Janna where are you going?" Haha prachtig. Op een gegeven moment waren ze allemaal dronken. Al snap ik niet waarvan haha. 1 jonge kon niet eens meer lopen niet normaal. Die had ook net een flesje kapot geslagen. Dus zijn we maar terug gegaan. Potverdikkeme komen ze opeens allemaal hierheen. Adex met die dronken jonge op zijn schouders en de rest. Natuurlijk wouden ze weer foto's nemen met ons. Dus liep snel weg. Het was nu bedtijd.