mierennest, adventure park, ecopark, hanging bridg - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu mierennest, adventure park, ecopark, hanging bridg - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

mierennest, adventure park, ecopark, hanging bridg

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

27 November 2015 | Filipijnen, Loboc

27 november

Aaauuw werd wakker met rugpijn. Wat wil je ook op 2 cm stof wat een matras moet zijn. Lijkt net alsof ik op de grond lig met een hele mieren familie om me heen. Want als je mijn matras omhoog deed zag je overal mieren lopen. Gatver de gatver!! Had de prullenbak al buiten gezet. Daar kwam de vrouw van het hostel al aan. Vroeg gelijk of ik nog een matras mocht en of ze wat aan die mieren kon doen. Yes ze had een spray en maakte ze bijna allemaal dood. Onze 4 broodjes zaten ook onder de mieren dus haalden we nieuwe broodjes op. Toen we terug kwamen lag er al een extra matras klaar. Gelukkig!! Hopelijk slaapt dit een beetje beter.

Daar gaan we richting Loboc eco adventure parc! Haha hier kwam je in een zak te liggen die vast zat met een ijzerendraad. Zo leek het net alsof je over de rivier vloog! Wiiieeeehooooeee!! Dit was wel vet! Had mijn camera mee. Dus mooi alles gefilmd. Met de kabelbaan gingen we weer terug. Bij aankomst vroegen ze of we ook de foto's wouden kopen. Vet grappig op het einde zagen we al iemand staan dus zwaaide onderweg al. Hadden ze foto's van ons gemaakt in de zak en de kabelbaan vet leuk! Voor 250 peso kregen we dit op een cd.

Hehe... Na een stuk rijden kwamen we bij het eco bos uit. Hier hebben we een boswandeling gemaakt. Lekker wat frisse lucht opgesnoven na al die uitlaat gassen. Dat was wel even fijn.

Hmm waar was nou die hanging bridge? Schijnbaar waren we hem al voorbij gereden. Na veel mensen te hebben gevraagd kwamen we bij de hanging twin bridge aan. Dit is een brug van 40 meter gemaakt van gevlochten bamboe. Voor 20 peso per persoon konden we hier overheen lopen. Oeeh het wiebelde wel een beetje. Wel grappig dat ze zo een brug kunnen maken.

Bij het hostel aangekomen vroeg Zeger waar een waterval was want we wouden we graag zwemmen. Hmm die was er niet maar nog geen 2 km verderop was een zwembad waar je voor 50 peso kon zwemmen. Oke doen we dat! Rond 3 uur hadden we hwt zwembad gevonden. Oooh heerlijk om weer in het water te liggen met het zonnetje op onze huid. Jammer genoeg was het zonnetje snel achter de berg verdwenen. Maar we hebben even lekker gezwommen! Weten we ook gelijk wat we morgen ochtend gaan doen haha.

Het was ongeveer 4 uur. Dus dan maar naar de grote stad voor wat boodschapjes. Poeh was langer rijden dan gedacht. De vrouwvan het hostel zei een halfuurtje. Nou was wel een uurtje! Wat was het hier druk met het verkeer. Iedereen rijd door elkaar heen. Bijna niemand heeft een helm op. In de supermarkt was ook niet veel lekker eten te vinden... bah we werden echt depressief van al dat vieze eten hier. Dus hebben we maar weer chips, noodles en yoghurt gehaald. Oja en nietvte vergeten muslie repen. Voor als we trek krijgen. Ooh wat heb ik zin in aardappelen met spinazie a la crème met een worstje en curry. Of iets anders gezond eten. Word echt ziek van al dat vette eten. Je hebt hier alleen maar fastfood restaurants. Toen we de supermarkt uit liepen zagen we de pizzahut. Naja dan maar pizza beter dan alleen een broodje en chips... huh ze hadden hier ook sla!! Yes yes lekkaaah. Heb hier lekkere ceasar salade gegeten en spaghetti met gehaktballen. Ooh eindelijk normaal eten.

Na het lange stuk terug te hebben gereden in het donker was het al 8 uur. Nu nog even wat lezen en dan maar gaan slapen.