Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Manila

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

06 December 2015 | Filipijnen, Manilla

6 december

Om 8 uur ging de wekker. Even opfrissen en ons klaar maken. 9 uur gingen we weer naar het vliegveld met een taxi. Dit koste 60 peso.

Op het vliegveld aangekomen werd ons gelijk gevraagd of we ook om 10 wouden vliegen zonder extra kosten. Jawel hoor beter!

Nou balen was het vliegtuig te laat... we vlogen uiteindelijk pas om 10 voor 12 weg. Achja waarschijnlijk was onze vlucht van 12 uur dan ook veel later vertrokken. Dus kwam ook wel weer goed uit!

In Manila aangekomen hebben we gelijk de bagage voor morgen alvast betaald. Pfff dik 30 euro... dat had ik niet verwacht.

Bij de metertaxi stond een hele dikke rij. Maarja alle andere taxi's zetten je echt dik af. De vorige keer hadden we op de terugweg kamer voor 500 per persoon gezien. Dat wouden we wel! Dus had de straat opgeschreven en zo gingen we erheen. Eenmaal daar zegt hij 400 peso. Nou dat ga ik niet betalen. Ik zei daar klopt niks van het begin met 70 en dan voor elke 300 meter 4 peso erbij. Zo ver was het niet rijden. Ja de meter is defect zei hij opeens daarna. Niet te geloven! Dus gaven we 200 ipv 400 waar hij gelijk ja op zei.

Nadat we de spullen in onze 6 persoonskamer hadden gelegd gingen we de markt op. Eerst nog even langs de mac want van een halve appel met maden word je ook niet echt vol. Ja er zaten maden in gatver!

Yeaah lekker shoppen 2 t-shirtjes, 2 shirtjes, 2 paar oorbellen, grote tas en een paar schoenen. En nog een paar dingen!!

Hmm het was alweer avond. Nog even bij de mac eten dan maar. Lekkere spaghetti!!

Op onze kamer onze spullen opruimen en lekker gaan slapen. Verdorie er lag nog een Japanner waar we totaal geen last van hadden want had al gevraagd of hij snurkte. Maar er was nog iemand bijgekomen en die snurkte niet normaal!! Ook nog boven mij. Heb wel 100x naar boven geklopt. Dan stopt het even en gaat het weer.. verdarre..