Naar Cebu weer vliegen - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Naar Cebu weer vliegen - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Naar Cebu weer vliegen

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

22 November 2015 | Filipijnen, Cebu City

22 november

Om 7.45 moesten we al uitchecken. Echt belachelijk maar toch. Omdat het voor 24 uur was. Hoe raar is dat. Daarom hadden we onze vlucht om 12.15 geboekt. Voor het ontbijt moesten we naar een restaurant naast het hotel. Bah dit was alleen maar rijst. Daar hadden we geen zin in dus heb ik alleen een kopje thee gedronken.

Met de taxi gingen we om 8 uur naar het vliegveld. Natuurlijk had onze taxi geen meter. Dit moet je altijd vragen anders zetten ze je hier echt af. Heenweg was 130 en terug naar het vliegveld 300. Dit is natuurlijk niet veel in euros.

Onee we kunnen nergens pinnen! Alle automaten weigerden ons geld te geven. Pff hopelijk kan het wel in Cebu want heb niet veel geld meer!

Op het vliegveld aangekomen gingen we gelijk proberen om te pinnen. Onee deze deed het ook niet! Ooeh er staan nog 2. Gelukkig deed deze het wel. Wat een gedoe om aan geld te komen.

Nu maar richting het centrum. Huh wat gek. Je zag hier nergens toeristen of iets met toeristinformatie... Bij het eerste hostel aangekomen was er alleen maar een kamer met stapelbedden dus hebben we weer een taxi gepakt en zijn naar een ander hotel gereden. Dit was een stuk luxer en duurder dan de vorige maar oke. Hier gaan we de komende 3 nachten slapen.

In Cebu is niet veel te doen overal zie je zwervers op straat. Echt zielig want er zijn ook veel kinderen bij. Al deze mensen bedelen om geld. Als je ze geld geeft komen er nog meer bij je en kom je bijna niet van ze af. We voelen ons daarom hier ook niet echt veilig op straat. Je word natuurlijk al veel aangekeken. Maar daarom word er ook gewaarschuwd met zakken rollen denk ik. De kinderen die hier op straat leven zijn ook erg vies. We gingen even naar het winkelcentrum daar zat een 4 of 5 jarig meisje met haar 2 jarig broertje te bedelen. Echt erg zielig. Dat ze dit ook allemaal toelaten en die kinderen niet van straat halen. Dat is echt niet te geloven.

In het winkelcentrum centrum was het zo druk dat we gelijk weer weg zijn gegaan. Je krijgt hier spontaan claustrofobie van. Iedereen beukt tegen je aan en kijkt niet uit. Volgens mij is het voor de meesten ook gewoon een uitje want heel veel liepen zonder tassen.

Dan maar even wat eten. Je hebt hier bijna alleen maar fastfood restaurants. Wou wel graag een salade of iets anders gezonds maar dat schijnen ze hier niet te kennen blijkbaar. Zeger nam een pizza en ik spaghetti carbonade. Mijn wisselgeld deed ik in mijn zak zodat ik die kinderen nog wat kin geven. Nou dat eerste kindje was wel ondankbaar ze kreeg geld en een flesje water blijft ze achter ons aan lopen en kijkt boos als we niks meer geven. Moeten ze waarschijnlijk van de ouders maar toch gek.