chocolate hills, dierentuin, grote python! - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu chocolate hills, dierentuin, grote python! - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

chocolate hills, dierentuin, grote python!

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

26 November 2015 | Filipijnen, Loboc

26 november

Rond 9 uur ging uit bed om even te douchen. Baaaahbaaah en nog eens bah. De vloer was nog nat van gisteravond. Je staat naast de wcpot die trouwens niet eens een bril heeft en dan is het water ook nog eens heel koud. Brrr... een koude snelle douche dan maar. Had niet het gevoel dat ik heel schoon was geworden maar oke. Voelde me wel vies. Er liepen zelfs mieren op mijn matras. Lag namelijk op de grond. Nou kon net zo goed op de grond alleen liggen want dat matras had niet veel functie meer.

Hmm hoe moet ik ik me nu opmaken!? We hebben niet eens een wasbak laat staan een spiegel. Pff dan maar met een klein spiegeltje even snel een beetje mascara op doen en een vlechtbin het haar. Oja als je nummer 2 hier op de wc moet doen moet je wel tig emmers er doorheen gooien want we kunnen niet zomaar doorspoelen.

Let's go to the chocolate hills! Daar gingen we op onze scooter. Zeger zat achterop. We kwamen al gauw bij mooie rijstvelden langs. Zo stopten we op sommige plekken even om een foto te maken. Oooh een bakkerij! Beter dan maar een broodje kopen en hopen dat die wat lekker smaakt. Ja het was opzich wel lekker. Beter dan rijst iig.

Daar waren de Chocolate hills al! Voor 50 peso per persoon gingen we naar boven dit waren 214 treden. Hier had je een mooi uitzicht over de groene heuvels. In dit gebied van ongeveer 50 vierkante kilometer liggen er rond 1300 kegelvormige heuvels van circa 30 tot 50 meter hoog. In het droge seizoen word het gras op de heuvels bruin. Dan lijken het wel hoopjes chocolade vandaar de naam. Wij zijn nu midden in het regenseizoen.

Ooei de tank is bijna leeg. Eerst maar even langs het tankstation. Dit was 2 euro haha. Een stukje verder gingen we een zijstraatje in hier had je weer een mooi uitzicht over de rijstplantages. Vroeg Zeger of hij ook nog even wou rijden. Dat wou hij wel. Dit is beter dan op Chang mai want daar waren allemaal stijle wegen. Hier reed iedereen ook normaal en niet zo roekeloos als in Thailand. Na een stuk rijden was er opeens een opstopping. Waarschijnlijk was daar die omgevallen vrachtwagen die we de heenweg hadden zien liggen. Dus pakte ik de scooter weer over en ging er omheen om te kijken of wij er wel door kunnen. Yes het kon net! Alle auto's en bussen maar wachen, haha.

Op naar de Zoo colate thrills. Voor 100 peso per persoon mochten we naar binnen. Je had hier niet veel dieren maar wel een grote python! Whooo we mochten ermee op de foto vet stoer! Wat was die zwaar!! Zijn vel liet ook een beetje los. Waarschijnlijk ging hij morgen vervellen zeiden ze. Deze slang was 10 jaar en 15 feet lang. Ook hadden ze nog een aapje, 2 tijgers, verschillende vogels, schildpadden en nog een paar diertjes. Wel hadden ze bijna allemaal kleine hokjes waar ze in zaten. Dat was wel zielig.

Hmm dan nu de andere kant van het eiland nog maar even bekijken! Daar gingen we op de scooter bij de kust langs. Hmm het zag er niet echt uit als een strand. Er kwamen ook best donkere wolken aan. In een klein winkeltje kochten we tonijn en mayonaise. Ooh nee het begon al te regenen. Gatsie darie we moesten nog een heel stuk weet terug rijden!

Bah kletsnat kwamen we terug in het hostel. Verderop in de straat kochten we 4 broodjes voor onze tonijn. We hadden niet super veel honger want Zeger had 2 cheeseburgers besteld en 4 gekregen. Ik hoefde eigenlijk niet maar had ook 1 gekregen. Dus bewaarde we de broodjes voor morgen.