zwembad, fireflies, super grote kakkerlakken - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu zwembad, fireflies, super grote kakkerlakken - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

zwembad, fireflies, super grote kakkerlakken

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

28 November 2015 | Filipijnen, Loboc

28 november

Hmm na eindelijk een aardige nacht te hebben gemaakt zijn we weer naar het zwembad gegaan met als ontbijt een muslie reep en een danoontje. Ja wat moet je anders eten.

Ooeh lekker het water was nog lekker fris. Het zonnetje kwam er weer door. Lekker die warmte op je! Na een uur of 2 was het afgelopen met de pret. De regen kwam met bakken naar beneden in 1 keer! Nou daar zaten we dan in onze zwemkleding onder een klein afdakje. Brrrr... het koelde ook opeens snel af. Dan nog maar even lezen en de bui afwachten.

Yes het was droog. Nu maar even touren over het eiland! Na een half uur rijden kwamen we opeens ergens uit waar ook Tarsiers waren. Terwijl Joseph tegen ons had gezegd dat er geen plekken meer waren. Beetje raar. Whaauw je kon ze hier echt van heel dichtbij bekijken! Dit was echt leuk om te zien. Hier hebben we nog een paar mooie kiekjes van kunnen maken.

Hmm nu maar weer terug naar onze kamer. Eerst nog een pizza bestellen om mee te nemen. Dit zag er wel lekker uit. Ze maakte zelfs de bodem zelf. Dat word zeker smullen. Bij het hostel aten we onze pizza op. We hadden elk de helft en daarna nog een kommetje met noodles.

We wouden de fireflies eigenlijk nog wel zien. Dus gingen we zelf opzoek. Na lang zoeken hadden we nog niks gevonden. Nadat we een zijstraatje in gingen vroeg ik iemand waar we ze konden vinden. Ja hooor stond die Joseph opeens voor ons. Schijnbaar woonde hij daar.

Dus zijn we met hem meegegaan. Voor 800 konden we er met de boot heen. Naja dan moet dat maar. We liepen over een stuk bamboe de boot op. Na een stukje varen zagen we een boom met lichtjes. Het leek net een kerstboom dat de lichtjes aan en uit gaan. Echt mooi om te zien. Jammer genoeg zag je dit niet echt op onze camera.

Terug in ons hostel liepen er opeens 2 hele hele grote kakkerlakken binnen!! Gatver de gatver! Daar kwam Joseph al aan. Hij had ons namelijk thuis gebracht. Ik zei pak ze asjeblieft! Baaahh. Iiieeeee hij ging in mijn backpack!! Ik snel overal kijken. Zeger zei hij is al weg. Nou geloofde er niks van. Ja hoor ik haal een shirtje uit mijn backpack en roetsss daar ging de kakkerlak! Iiiieeeeehhhhwwww!! Boem daar plette Joseph de kakkerlak met Zeger zijn nieuwe allstars. Overal zag je vieze drap. Bakkie. Gelukkig zijn ze allebei nu dood. Al lig ik nu nog minder lekker in mijn bed. Straks kruipt er 1 in mijn mummiehoes!