tour A eiland hopping - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu tour A eiland hopping - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

tour A eiland hopping

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 December 2015 | Filipijnen, El Nido

3 december

Jeej vandaag hebben we tour a geboekt. Om 9 uur moesten we bij de tour zijn. Om 8 uur ging mijn wekker. Even opfrissen en dan gaan ontbijten. Zeger had het ontbijt al besteld. Hmm dit duurde wel erg lang. Het was al 10 voor 9 ondertussen dus hebben we maar een broodje in de winkel gekocht. Kon ook niemand vinden bij ona hostel.

Op het strand moesten we wachten tot we werden opgehaald. We hadden van een vrouw waar we bij geboekt hadden nog een snorkelset gekregen. Kunnen we weer koraal en visjes opzoeken!

Oke onze gids was gearriveerd. Let's go! Met de tas boven ons hoofd liepen we door het water naar de boot toe. Mijn hele kleren werden nat maar had toch een bikini aan want we gaan naar een eiland! Wel 5 eilandjes haha!

Ooeh met de boot vaarden we langs hele grote rotsen in het water echt super mooi om te zien. Tussendoor zag je ergens een wit strand met palmbomen. Yeaah hier gingen wij heen naar 7 commando beach! Even een paar foto's maken en het water in met onze snorkelset. Belhassen vroeg of we meegingen naar de rots om daar te snorkelen. Ja hoor. Whooo hier was ook zacht koraal en ik zag Nemo!!! Super leuk mijn eerste clowsvis. Ze zaten tussen het koraal en kwamen er soms even uit. Zo leuk om te zien.

Ooh nee iedereen zat alweer op de boot. Snel terug naar de boot. Oepsieee.

Bij het volgende eiland shimizu beach konden we weer snorkelen en zwemmen. Ook kregen we hier lunch. Hmm jammie dit was echt lekker! Ananas, garnaaltjes, rode/gele watermeloen, gegrilde vis, varkensvlees, mossel, rijst en sinaasappel. Super lekker. Ook met een prachtig uitzicht vanaf het witte strand. Onder het eten kwam er ook opeens een komodo varaan langs lopen. Aaah vet groot beest!!

Op het volgende eiland hadden we een secret lagoon. Door een gat in de berg kwamen we op een open plek uit met water. Echt een heel mooi gezicht. Ook heel gek. Het is net alsof er een rond gat in de rotsen is gehakt. Je ziet overal om je heen een hoge rotswand met een kleine opening waar we overheen moesten klimmen. Als het vloed is kun je hier denk ik niet eens komen. Door het water liepen we nog naar het strand waar we een paar foto's konden maken en weer terug door het water op slippers naar de boot. Want je had hier allemaal koraal en stenen.

Het volgende eiland was het kleine lagoon. Voor 400 peso konden we een kajak huren voor 3 personen. Zo konden we zo naar het lagoon kajakken. Dit was ook weer super mooi om te zien.

Het laatste eiland was het grote lagoon. Na een stuk zwemmen moest je een stuk lopen. Naja ik trok me onderwater wel vooruit aan de bodem want hier waren ook steentjes en stukjes koraal. Waarna je in een grote opening kwam. Dit leek wel een beetje op het kleine.

Rond 4 uur waren we weer terug op het strand. Nu eerst maar al het zand afspoelen. Was ook best wel koud geworden door het opspattende water in de wind. Brrr..

Na het douchen ben ik nog even naar de supermarkt geweest. Ze konden niet wisselen dus moest ik eerst ergens anders gaan wisselen. Moest 20 betalen en gaf 100. Ze had helemaal geen wisselgeld. Niet best. Maar dat gebeurd hier heel vaak. Dus je moet zuinig op je kleingeld zijn.

Om 8 uur gingen we weer naar hetzelfde restaurantje als gisteren om scampi pasta met uiringen te eten. De uiringen met sausje waren echt lekker! De pasta was niet goed gaar dus dit was wat minder.