schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

schiphol

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

11 Oktober 2015 | Nederland, Schiphol

8 oktober

Om 7.30 ging mijn wekker. We gaan zo naar schiphol! Snel broodjes smeren, douche, make up, stresse en met lieve Kaya knuffelen. Albert Jan ging nog snel met haar te wandelen. Zo kon ik nog de laatste dingen checken. Jaa hoor daar waren mijn ouders al. De buren konden dat ook gelijk hore. "Jooeeehooeee! ! " Oke let's go!

Oooh nooo op de radio hoorden we opeena dat er heel veel ongelukken waren gebeurd. Waarom npu net vandaag. Het is niet eerlijk. Zegt Albert Jan ook nog we hebben 75 minuten vertraging. Oh my gooossssh redden we dat dan nog wel? Door alle stress werd ik echt misselijk. Kon wel kotsen en moest ik ook nog eens heel nodig plassen. Pfff sta je in de file terwijl je een hele waterval kwijt moet!! Begint Zeger ook nog eens te appen dat we op moeten schieten. Net alsof ik nog geen genoeg stress had.

Om kwart over 10 waren we dan eindelijk op schiphol. Yea kon ik eindelijk naar de wc!! Pff hield het echt niet meer. Irish en Remco waren ook nog onderweg. Stonden ook in de file. Ze zei al ga maar vast. Maar ja dat is ook zo zonde. Zei daarom kom nou gewoon snel we zijn boven. Ja hoor daar waren ze al! Echt super lieff. Wel jammer dat we gelijk weg moesten.

Na van iedereen afscheid te hebben genomen liepen Zeger en ik naar de gate. Mijn ouders zijn het natuurlijk wel gewend dat ik weg ga maar die van Zeger niet. Voor hem is het ook zijn eerste keer backpacken voor zo lang. Dus dat was een beetje een emotionele afscheid.

Whaa het was al kwart voor elf en er stond een vet lange rij voor de douane en paspoort controle. Was die vrouw van de douanecontrole ook nog eens vet chagrijnig. Ik hoorde niet wat ze zei. Zegt ze heel luid :"handen omhoog". Sorry hoor je werkt niet bij de politie en ik ben geen boef.. Daarna roept ze :"nederlands?" Uuh jaa. Oke en mocht doorlopen. Gek mens.

Bij gate E18 aangekomen staat er Bejing. Daar gaan we niet heen. Zag ook een paar mannen zoekend kijken dus vroeg snel of ze dezelfde vlucht hadden. Ja ook richting Kualalumpur. Buiten zag ik wel een Maleisië Airlines vliegtuig staan. Zijn webdaar maar met z'n alle heengelopen. Yeees dit was ons vliegtuig. De Mh19 best wel eng. Gelukkig konden we gelijk doorlopen.

Eenmaal ons plekje gevonden duurde het nog even voordat we weg gingen. Nog tijd om iedereen terug te appen en een foto te posten dat we 2,5 maand weg gaan. Haha lekker jaloers maken. En gaan met die banaan.

In het vliegtuig kregen we al snel een zakje met nootjes, drinken, nog meer drinken en al snel ook een maaltijd. Dit was echt hollandse korst! Waarschijnlijk onze laatste voor de komende tijd. Wit bolletje met kaas, gevulde koek, aardappelpuree, rode kool en kipfilet.

Dan maar proberen te slapen.. makkelijker gezegd dan gedaan. Het is in Thailand 5 uur later dus iedereen ging slapen. Wij waren nog zo wakker als wat. Kreeg ook nog last van mijn benen door al dat zitten.

Om 4 uur snachts dus eigenlijk 10 uur savonds kregen we ontbijt. Zeger cherrypancake met pannacotta. Ik had rijst met chillyprawns. Dit was allebei niet lekker. Na het eten maar weer proberen te slapen. Shit de lichten gingen alweer aan we gingen landen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 23605

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: