Aangekomen, Tiger Kingdom, Kookles, Nightmarket - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Aangekomen, Tiger Kingdom, Kookles, Nightmarket - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Aangekomen, Tiger Kingdom, Kookles, Nightmarket

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

19 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

Om 7 uur sochtends kwamen we eindelijk aan in Chiang Mai. Dat was weer een lange rit! Via tripadviser hadden we een goedkoop hostel gezien. Pff het hostel konden we maar niet vinden. Ja hoor hadden we het gevonden bleek het dicht te zijn. Gelukkig had je hier genoeg en vonden we al snel een ander hostel. Dit was voor 3 nachten 1300 bath. Kreeg er 100 af omdat ik zei dat we bij hun ook tours zouden gaan boeken. Beterrrr

Nadat we onze spullen hadden uitgepakt gingen we bij de receptie kijken wat erin de omgeving te doen was. Al gauw hielp een aardige man bij de receptie ons. Hij sprak erg goed engels en was een goede verkoper. Je kon hier wel echt veel doen. Jungeletrekkingen, Tiger Kingdom, olifantenrijden, raften, waterval, kookles etc..

De Tiger Kingdom dat klonk wel leuk! Het was ondertussen half 10 dus boekten we deze voor 10 uur. Nog even snel op de hoek van de straat ontbijten en gaan met de banaan.

Onze taxi was een pick up met in de achterbak 2 bankjes. Hier moesten wij op zitten. Pooeeh het werd wel erg warm achterin. Het verkeer hier is ook gestoord. Iedereen rijd door elkaar heen en loopt te toeteren. Ze halen je aan beide kanten in. Langs de weg zie je allemaal winkeltjes, veel vuilniszakken, honden, katten , oude huizen en fotos van de koning. Op een gegeven moment moesten we vet lang wachten voor het stoplicht.. Ooh in de brandende zon. Gelukkig hadden we een heel lief uitzicht op 6 jonge katjes die aan het spelen waren voor een boekenwinkel.

Jeej daar was Tigerkingdom. Je kon hier tickets kopen voor de kleine, middel grote of de grote tijger. Wij wouden natuurlijk met de grote tijger! Voor 300 bath kregen we nog een fotograaf mee ook! Die maakte 50 foto's voor ons. Spannend!! we zagen ook al een paar witte tijgers lopen.

Al snel mochten wij de kooi in. Oh my goooosh dit was wel eng hoor! Zag er ook al 1 rond lopen. Zeger ging als eerste. Nu mocht ik erbij. Whaa hij keek opeens om. Ik schrok me dood! Dus liep er bij weg. Brr straks bij hij je weeet maar nooit. Het blijft wel een wild dier natuurlijk. Whaaa ik moest nu alleen. Ook nog op hem liggen. Het voelde eigenlijk aan als een grote kat maar die tanden logen er niet om.

De tijgers zijn hier al vanaf hun geboorte opgevoed. Ze krijgen kip als eten. Dit vond ik wel erg gek! Doordat ze hier al hun hele leven wonen weten ze niet hoe ze moeten jagen. Volgens onze begeleider worden ze ook niet plat gespoten. Leek het ook niet op. Dit was wel weer een speciale ervaring! Na de foto's keken we nog even rond en hebben we onze cd opgehaald.

Ooh wat waren wij moe! Bij het hostel keken we de folders door en zagen we dat je ook kookles had. Oooh leuk! Dat wouden wij ook wel doen. Om 3 uur werden we opgehaald. Hmm kunnen we nog een uurtje slapen.

Slecht idee! we waren nu echt zombies. Poeeh wat was ik moe. Kon bijna mijn ogen niet openhouden. 2 vrouwen kwamen ons ophalen. Eerst gingen we de localmarket over om ingredienten te halen. Op sommige plekken stonk het echt. Je kon hier verschillende soorten fruit , groente, kruiden, vlees en kip halen. Waaronder een hele vis met kruiden erin.

Eenmaal in het restaurant stonden er al schalen voor ons klaar. We kregen elk apart kookles. De vrouw waar ik les van kreeg was erg aardig en legde alles goed uit! We mochten 4 gerechten koken. Ik had Tom Yam Gung, Papaya salad, green curry met kip en Pad Thai.

De soep had een apart smaakje maar was wel te eten! Over de salade had ze ook gedroogde garnalen gelegd maar die haalde ik er maar weer af. De salade was wel erg scherp. Spicieeee...

Zeger heeft zijn soep niet opgegeten die was ook echt vies! Hij had ook een wrap gemaakt. Oooh bakkie ik kreeg die maar niet weg. Wat wou ik dit graag uitspugen. Dit was een kleverige wrap met allemaal spul erin waaronder een vies blad. Blij dat ik die niet had uitgekozen!

Hmm met het hoofdgerecht kregen we van Zeger zijn kok live muziek.
Haha dat was echt wel grappig. Ook hadden we een gek drankje gekregen. Dit was eerst blauw en nadat ze een paar lepels van een drankje of iets anders erin deed werd het paars. De groene curry was ook erg lekker alleen jammer van dat blad want die zat hier ook doorheen verwerkt. Oooeeh last but not least had ik nog de pad thai. Deze smaakte echt goed! Die zou ik thuis ook nog wel een keer willen eten.

N de kookles kregen we 4 a4tjes met de recepten. Dat was wel erg leuk! Als dank gaven we ze elk 40 bath.

Oke wakker blijven! Als we wat blijven doen lukt ons dat vast ook wel. Er was vandaag ook de saterday market! oooeeeh dat is wel leuk. Hop hop daar gaan we dan met onze ogen op half 7 haha. Jeetje wat was dit groot! De straten waren vol met mensen. Je kon geen sprintje leggen overal waar je keek waren mensen, winkeltjes, straatmuziekanten en eten. Je kon echt alles op de markt halen van zeep, tassen, fruit, smoothies, riemen, shirts, sieraden en kaartjes. Zo gek niet te bedenken en ze hebben het hier.

Ooh die fruitsapjes zien er wel lekker uit zeg! Zeger nam Jus en ik passievruchtensap. Oooh wat was dat lekker. Die smaak had ik alweer een tijd moeten misse.

Om 8 uur waren we alweer in het hostel. Even douchen en lekker het bed inkruipen. Morgen weer een nieuwe spannende dag voor de boeg.

  • 19 Oktober 2015 - 07:33

    Betty De Jager:

    Janna , wat heb je mooie verhalen.

  • 19 Oktober 2015 - 07:55

    Janna Dijkstra:

    Haha dankjewel Betty! :) Doe mijn best.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 23593

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: