groot winkel centrum, national monument - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu groot winkel centrum, national monument - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

groot winkel centrum, national monument

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 November 2015 | Indonesië, Batavia

3 november

Ik werd om kwart voor 9 wakker. Hoorde nog niks in Zeger zijn kamer dus friste me rustig op. Om kwart voor 10 hoorde ik nog niks dus stuurde maar een berichtje. Hehe om 10 was hij eindelijk wakker. Pff had nu wel echt honger. Had al mijn laatate chips en 2 koekjes opgegeten.

Dan maar opzoek naar een restaurantje! Dat was nog moeilijker dan gedacht! Overal waar je keek zag je taxi's, tuctuc's, gaten in de stoep en kleine straat tentjes maar daar wou je niet eten.

Uiteindelijk kwamen we bij een grote markt na ongeveer een kwartier lopen. Hier kon je vanalles halen. Kleding, tassen, schoenen etc... Ingrediënten om eten te maken. Jammer genoeg hadden we geen keuken. Maar geen normaal restaurantje te vinden. Eigenlijk wou ik ook wel bij zon ander restaurant had zon honger. Maarja dat ligt natuurlijk wel allemaal in de hitte en dan zitten er zometeen weer mieren in zoals in Taman Negara.

Huh er was opeens een Indonesische man die sprak een beetje Nederlands. Dat is grappig! Hij vertelde ons waar de supermarkt was. Echt aardig.

Pff hier had je weer zoals altijd veel chips, snoep en drinken. Maar niet veel normaal eten. Dus moesten we het maar met een gek stukje brood doen. Achja beter dan niks!

Nadat we wat gegeten en gedronken hadden zouden we in de stad een cafe zoeken. Hier konden we dan gaan plannen wat we de komende dagen zouden doen.

Oke eerst een tuctuc regelen! Onze straat stond vol met die dingen dus dat was geen probleem. Al snel hadden we een tuctuc voor 70.000rm naar de grand indonesia mall! Hier zou vast wel een restaurantje zijn.

Whoooooziiee wat was het hier groot! Echt niet normaal! Wij gingen naar de west hal. Moet je nagaan dan is er ook nog noord, oost en zuid hal. Allemaal van 8 etages hoog. Pff je kon hier echt alles kopen van kleren, schoenen, tv's, bedden, auto's tot koelkasten. Je kon het zo gek niet bedenken en ze hebben het.

Gelukkig hadden ze ook een hele etage met eten. Hier gingen we onze reis maar plannen. Dit is het geworden:

Jakarta

Vanavond naar het National Monument Jakarta

Morgen naar Yogyakarta met de trein om 8 uur voor 380000 rupiah.
Naar de Borobudur tempel in Mangelang.
Naar de Prambanan tempel in Klaten.

Balekambang- strand

Met de ferry naar Bali dit kost 7500 rupiah en is 25 minuten varen.

Bali

Pemuteran - duiken, schildpadden
Lovina - dolfijnen, duiken, strand
Gunung Batar - een actieve vulkaan

Lombok?

Gunung rinjani - vulkaan, natuurpark en stranden.

21 november - Vliegveld Bali naar de Filipijnen

Yeaah nu sushi eten! Hmmmm lekker hoor :) We hadden 3 soorten besteld 1 met zalm, biefstuk en kip teriyaki. Ooeh dit was echt lekker!! Koste in totaal 210.000 rupiah. Nadat we nog wat winkels zijn afgegaan gingen we weer terug met de tuctuc voor 50.000 rupiah. 14.500 was dus 1 euro. Pooeh daar gingen we weer het gekke verkeer in! Dit was nog erger dan in Thailand. Dat we nog niet 1 ongeluk hebben gezien verbaasd me echt!

In het hostel legden we onze spullen weer aan de oplader en gingen we weer naar de supermarkt om eten en drinken te halen voor morgen. Want morgen moeten we weer lang in de trein zitten richting Yogyakarta. Nadat we dit gedaan hebben gaan we naar het national monument Jakarta.

Het monumen nasional is een 137 m hoge toren in het centrum van Jakarta en symboliseert de strijd voor onafhankelijkheid van Indonesië. Het monument is gelegen op het Medan merdeka,
het voormalige koningsplein.

De Moskee en de Kathedraal qaren ook vlakbij. Dus zijn we hier ook nog heen geweest om te bekijken. Je had niet echt veel uitzicht over de Moskee want hier stonden hoge hekken omheen. Bij de Kathedraal kwam er al snel een jonge naar ons toe. Die ging ons gelijk allemaal dingen uitleggen en vragen. Ik vond hem maar raar. Hij had blijkbaar Zeger ook al gevraagd of ik getrouwd was. Wtf vraagt hij mij dat in de kerk. Of ik een vriend heb? hoelang al? Ben je al getrouwd? Blijf je dan wel samen? Omdat ik nog niet getrouwd was. Nou doe even normaal. Leek net een interview. Gauw de taxi in. Vet raar gaf hij ons nog een knuffel.. Zegt de taxichauffeur ook nog waar we heen gaan! Hadden we met opzet niet gedaan..

In het hostel hebben we nog even snel tickets bekeken naar Bangkok en Nederland. Dit konden we nog niet boeken.

Nu maar lekker vroeg slapen.