2 tempels, wij meer attractie dan de tempel - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu 2 tempels, wij meer attractie dan de tempel - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

2 tempels, wij meer attractie dan de tempel

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

05 November 2015 | Indonesië, Jogjakarta

5 November

Na 6,5 uurtjes te hebben geslapen werd ik wakker van Zeger zijn wekker! Die sliep boven in het stapelbed. Ooh het ging maar door dus gaf een kleine trap in zijn matras. Hoor je opeens ja ben al wakker hoor. Ik zei ja doe je wekker dan uit. Dacht straks word iedereen in de kamer nog wakker.

Snel opfrissen en om 7.30 gingen we met dezelfde taxichauffeur als gistermiddag naar de 2 tempels. Ooh hij was er al lekker vroeg.

Yeah daar waren we dan bij de Borobudur tempel. Je zag vanuit de taxi een klein stukje in de verte van de tempel. Dit lag op een heuvel. In de tempel aangekomen bleken er ook allemaal schoolkinderen te zijn. Niet best! Kwamen opeens allemaal kinderen op ons afgerend. Aaaahhhh.... can I have picture off you? Oke dat mag haha. Vet gek. Dit hadden Albert Jan en ik ook wel vaak in Bali.

Waauw de tempel was echt super mooi. Je had hier allemaal grote bellen. We hadden bijna niet eens tijd om mooie foto's te maken iedereen volgde ons op een gegeven moment. We moesten er echt tussendoor glippen anders hadden we steeds andere mensen op de foto. Pff begon nu wel vervelend te worden. De ene groep was nog niet weg of er kwamen alweer nieuwe! Uuuuh hallo wij zijn geen attractie en ook niet beroemd. Als we er geld voor vroegen hadden we nu echt veel gehad.

Er was een man met leuke kaartjes. 10 voor 100.000 nou echt niet. Zegt hij opeens ' Je mag afdingen'. Whahhahah. Had er op het laatst 4 voor 20.000. Toen we bij hem kaarten gingen bekijken kwamen alle verkopers om ons heen. Ja dit nog kopen en dit. Nou nee! Ga weg dachten we.

Oooh daar waren olifanten! Super leuk. Hier hadden we nog even gekeken.

Daar was de Joker ook alweer of we echt geen boedha wouden kopen. Ben niet gek hij vroeg 250.000! Uiteindelijk zei hij 30.000 nou dat is ongeveer 2 euro dus hebben we dat maar gedaan.

Nu naar de uitgang. Whooi dit was nog een hele tour. Ze lieten iedereen met opzet overal bij de marktkraampjes langs lopen. Pfff weer een half uur lopen met alleen maar mensen die riepen:'yess miss miss' 'cheap cheap' 'looking looking'. Waaah we werden gek!

Oooh eindelijk daar was de uitgang. Pfiiieuuw.

Op reis naar de tweede tempel de Prambanan! Dit was weer een dik uur rijden. Ooh ik werd echt weer misselijk door al dat gerem en de hobbels. Toch maar even vragen hoelang het nog was. Nog 10 minuten. Oke dat hou ik nog wel vol.

Daar was de Prambanan. Gelijk vroeg iemand Zeger om een foto te maken. Dus ging mooi aan de kant. Noo with you. Bleeegh echt geen zin in was stront misselijk.. bah waarom moet iedereen met ons op de foto! Zo speciaal is dat niet. In het begin was het wel leuk maar niet als je zelf geen tijd hebt om de tempel normaal te bekijken.

Oeh daar was de tempel. Dit zag er ook weer erg mooi uit. Maar het was zo heet. Ik voelde gewoon door mijn schoenen heen de hitte van de grond. Ooh in de schaduw ging het wel maar de brandende zon. Oooh dat was niet te doen. Iedereen liep hier ook met paraplu's en lange broeken en shirts omdat ze niet bruin willen worden. Nou geef mijn dat kleurtje maar hoor!

We hadden ook best wel trek gekregen. Dus gingen we wat eten in een restaurant op het terrein. heh? Zag ik dat nou goed? Daar was die man van het vliegveld weer waar ik naast had gezeten. Moet niet gekker worden. Hij zei ook al jullie gaan morgen toch niet toevallig naar de Borobudur. Haha toevallig niet waren we net geweest haha.

Heerlijk we waren weer in het hostel. Nu lekker afkoelen bij het zwembad! Jammer genoeg was de zon net uit de tuin en het water vies maar dat maakte niks uit. We konden even zwemmen. Hier waren ook 4 andere Nederlanders. Dat was wel gezellig.

Na het zwemmen zijn we nog even de stad ingeweest. Anders zit je ook alleen maar bij het hostel. Hier kwamen we in een straatje met allemaal restaurants. Dat zag er gezelliger uit dan gisteren! Even verder vroeg ik waar ik een ipadhoesje kon kopen. Voor 40.000 zou deze aardige man ons wel even brengen met zijn kar. Dit was een kar waar wij voorop mochten zitten met een brommer erachter. Super grappig! Ook een vet grappige foto gemaakt waar hij ook gek op doet. Eerst gingen we langs een paar galleries met zelfgemaakte schilderijen. Waarschijnlijk spelen die mensen onder 1 hoedje want ik zei waar kun je nou dat hoesje halen dan. Ja eerst hier kijken. Yes daar was een winkelcentrum hoor! We vroegen aan hen of hij op ons wou wachten. Hij wou zelfs een uur wachten maar zo lang hadden we niet nodig. Nadat we een hoesje hadden gekocht zag Zeger een donut tent. Hier hebben we nog een lekkere donut gegeten.

Op de terugweg kwamen we weer bij een restaurant langs waar ze salade hadden. Dit komt niet vaak voor dus gingen we hier eten. Zeger nam pasta en ik een groene salade. Je kreeg niks meer dan erop stond. Ik had gewoon sla met paar stukjes appel en 2 uiringen. Nou had wel komkommer en tomaat verwacht. Achja..

Ooh hier was wel een leuk tentje om nog wat te drinken. Jammer genoeg kwam er een vent aan ja wat willen jullie graag? Vet irritant. Hij kon ook Nederlands. Jullie zien er wel heel jong uit. Nou doeei was nu al klaar met hem dus gingen we bij de bar ernaast wat drinken. Hier hadden ze ook nog betere muziek.

Het was al 10 uur. De wekker ging alweer om 6 dus ging maar snel slapen.