Super lange reis naar Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Super lange reis naar Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Super lange reis naar Bali

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

07 November 2015 | Indonesië, Lovina

7 november

Op naar het station. Eerst nog even snel langs de supermarkt voor wat eten en water.

Hmm de eerste trein ging pas om 15.55 dat kan toch niet waar zijn. Zitten we tot dan vast in deze rot stad! Bah die taxichauffeur van gisteren heeft het helemaal verpest. Dan maar opzoek naar busstation. Die bleek veel dichterbij te zijn dan waar we gisteren heen werden gebracht. Waaat!! Eerste bus ging pas om 5 uur. Dan maar weer terug met onze fietstaxi.

Op het station gingen we wat brood eten en water drinken. Hierna zijn we maar binnen gaan zitten spelletje spelen, verslag schrijven, nagels lakken en erg vervelen. Pff wat wil je ook 7 uren wachten in totaal is echt vermoeiend! In die tijd konden we er ook bijna zijn!@##!@$

Daar was dan eindelijk onze trein! Bleegh echt geen zin om hier tot half 12 in te zitten. Zaten we ook nog heel krap met nog 2 anderen tegen over ons. Gelukkig bleven er veel plekjes leeg dus zijn we hier maar gaan liggen. Natuurlijk kwamen er hier ook vaak mensen langs of we een kussen, eten of drinken wouden.

Daar waren we dan in Banyuwangi aangekomen. Met een fiets taxi werden we naar de veerboot gebracht. Dit was 7.000 rupiah. Nog geen eens 50 cent! De vaart duurde een uur. Om 2 uur snachts kwamen we aan op Bali. Er reden geen treinen meer. Voor 300.000 rupiah konden we een taxibusje naar Lovina nemen. Dan dat maar anders moesten we weer op een bus gaan wachten. Ooh we moesten toch opeens in een auto.

Chill die auto was veel beter! Lekker luxe. Na een stukje rijden stopte de auto opeens. Want onze chauffeur was aan het bellen. Verdorie.. moesten we weer wisselen van auto. Niet te geloven! Echt vet dom. Naja moest maar weer.

Na een lange rit van 2 uurtjes kwamen we in ons hotel aan. Een kamer koste 150.000. Die taxichauffeur bleef maar hangen. Ik zei op het laast maar :"Oke thank you byebye! " Hehe hij ging eindelijk weg. Nu konden we onderhandelen. Want we wouden meerdere nachten hier blijven. Voor 7 nachten betaalden we 700.000 pp. Iets meer dan 6 euro per nacht. Dat was wel een mooie prijs! In Yogyakarta betaalden we dit ook per nacht maar dan in een slaapzaal met 8 personen. Nu hadden we een groot bed, kast, tv en eigen badkamer. Alleen hong er wel een hele muffe geur in mijn kamer... Komt er ook nog een man naar ons toe of we nu dolfijnen tour wouden doen. Die is gek ik wou slapen!