Dolfijnentour, snorkelen, strand - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Dolfijnentour, snorkelen, strand - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dolfijnentour, snorkelen, strand

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

09 November 2015 | Indonesië, Lovina

9 november

Bah na een korte nacht slapen ging om 5 uur de wekker al. Had het idee dat ik nog niet eens had geslapen. "Klopklop" Tsjonge jonge wie klopt er nu zo vroeg op de deur. Ja hoor was de man die ons op kwam halen voor de tour. Ik had nog 5 minuten hoor. Wat een haast op de vroege ochtend.

Buiten wees hij naar de scooter. Uuhm nee daar gaan we niet met z'n drietjes op. Past toch niet en vet gevaarlijk lag nog half te slapen, haha. Hij bracht ons dus maar om en om. Wat een geluk want alleen achter op bij hem was al eng genoeg! We gingen over een kapotte weg met allemaal steentjes. Hij reed ook best snel. Was echt bang dat we gingen vallen en mijn hele benen open zouden schaven.

Gelukkig we hadden het gered! Daar was zijn bootje. Op zijn trappetje stond mr. Silly, haha. Ooeh spannend. De zon kwam ook al bijna op. Dit was ook een erg mooi gezicht. Langzaam achter de bergen zag je steeds meer licht weg komen. Ondertussen vaarden er overal bootjes. Echt heel veel. Allemaal toeristen om dolfijnen te gaan bekijken. Had niet gedacht dat er nog zoveel toeristen hier waren want overdag zie je ze niet.

Aaah daar zag ik een dolfijn! Voor ons bij alle andere bootjes. Yees dit is echt leuk. Alleen zagen alle kapiteinen het ook en scheurden erop af. Dit was natuurlijk niet handig want dan gaan ze weer onder water! Steeds als we dolfijnen zagen kwamen er overal bootjes op af scheuren. Zo konden we natuurlijk nooit een goede foto maken. Yesss daar was een dolfijn. Ook nog heel dichtbij. Gelukkig had eindelijk een foto kunnen maken. Mr. Silly zei gelijk zullen we nu gaan snorkelen? Uuh nee nog eventjes kijken! Hallo we betalen je hier ook voor en vond dit veels te leuk! Yes daar waren ze weer net op het moment dat we weg zouden gaan. Beter!

Tijd om te snorkelen. Op de weg naar de zee toe hadden we al wat koraal en blauwe zeesterren gezien. Nu konden we het van dichterbij bekijken. Ooeeh allemaal visjes! Hij had namelijk brood in het water gegooid. Ook zagen we een paar dikke vissen, maanvissen en verschillende soorten koraal. Dit was echt leuk om te zien. Op het einde vroeg ik of hij nog wat brood wou gooien dan kon ik nog een filmpje maken. Yeaah allemaal visjes oranje, blauw en zwart met witte strepen.

Nu weer een enge tocht op de scooter. Na het ontbijt ben ik nog even mijn bed ingekropen. Was echt moe!

Rond 12 gingen we naar het strand. Het was alweer lekker warm weer. We wouden op de ligbedden liggen maar ze vroegen 40.000 per uur. Dit betaalden we in Hua Hin voor een dag. En maar aandringen. Was er snel klaar mee dus gingen we lekker dichtbij het water liggen. Dan hoefden we ook niet op slippers naar de zee. Was nog beter dan die ligbedden! Er waren een paar mannen met een net bezig. Deze probeerden ze binnen te halen. Na een lange tijd hadden ze de vis binnen gehaald. Was wel benieuwd dus ging even een kijkje nemen. Heh? Ze waren al dood! Dat is gek.. volgens een man kwam dat door het net. Hmm zal wel snap er niks van. Waren ook allemaal dezelfde soort vis. Gelukkig niet van die mooie visjes die we hadden zien zwemmen.

Wat voelde ik nou? ? Ja hoor het begon te regenen ! Bakkiee. Naja we zouden net weer terug en gaan slapen maar wel vervelend.

• 11 November 2015 - 13:23

Mem:

Wat een heerlijke excursie ,lekker op en in het water en toch weer spannend door het Verkeer. Deze verhalen lezen we het liefst in westergeest.Veel plezier by de volgende onderneming!!