rijstvelden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu rijstvelden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

rijstvelden

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

16 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

Grrr was ik alweer zo vroeg wakker. Waarom was ik nou steeds als eerste van ons 3en uit bed? Ik wou ook uitslapen! Maar dit lukte niet door de zon. Naja dan maar gtst kijken en alvast tomatensoep maken. Met foto's liet ik zien wat ik nodig had. Ui, bosui en bieslook. Mooi optijd! De soep was net klaar en daar kwamen de heren al uit bed gestrompeld. Lekker iete dan maar.

Na het eten hebben we nog wat gelezen, gezeten en spelletjes gespeeld met Focus. Om 12 uur gingen we naar de rijstvelden. Oooeeh spannend. Daar gingen we dan achter Pond aan op de scooter. Ooeeh wat waren dit kleine weggetjes zeg. Alle takjes knalde tegen ons aan. Pond had een groot vest aan met een hoed op. Dat zag er echt super gek uit. Naja ze wou niet in de zon. Tussen de rijstvelden zag je allemaal water. Hier zwommen ook visjes en er konden ook slangen zitten. Jammer genoeg hebben wij die niet gezien.

Thuis gingen we nog even lekker zonnen! Whoo dit brande wel hoor. Focus deed ons na in de schaduw met een kleed en een kussentje. En maar lachen!

Jippiee toch wel een beetje verkleurd! Taco had een paar spulletjes van wat ik op de markt heb gekocht + mijn trui meegenomen in zijn koffer. Dat scheelde wel! Alleen paste dat kussentje niet in onze backpack dus maakten we die er maar aan vast.

Om 5 uur zouden we vertrekken. Taco naar het vliegveld richting Nederland en wij naar de bus richting Chiang Mai. Er kwamen nog een paar mensen om afscheid van hem te nemen.

BIj de bushalte konden we opeens niet meer rechtstreeks naar Chiang Mai. Dit was omdat er te weinig mensen heen gingen. Potverdorie moesten we ook nog gaan opletten wanneer we eruit moesten. Ook niemand kon hier engels. Dat word nog wat! Om 18.20 ging de bus. Nog 1 uur en 20 minuten wachten. 2 Thaise vrouwen zaten achter ons. Volgens mij hebben ze de hele tijd zitten staren. Niet normaal! Dit was ook best intimiderend.

We hadden in de bus wel een stoel waar je lekker lang uit kon zitten maar dan kon je je ben iet meer goed bewegen.
Wanneer ze ergens stopten riepen ze alleen maar Thaise woorden. Zo moesten we er zelf maar achter komen als het een plaspauze was. Zo vervelend! We zaten namelijk wel 13 uren in deze bus. Bij 1 halte zagen we een bus met Chiang Mai erop staan. Daarom ging ik uit de bus om te vragen of we daar in moesten. Nee bij de volgende halte moeten jullie overstappen. Oke doen we dat toch!

Hmm we hadden nog een croissant en een donut. Die hebben we maar opgegeten. Baakkieee dit proefde gewoon naar brood. Dat viel tegen zeg. Had nog niet eens de helft van mijn donut op of kwam die meneer van de bus er alweer aan. 'Lady oke to Chiang Mai now'. Vet raar mochten we nu opeens wel de bus in. Zo lopen we de bus in horen we boven in de bus opeens no no no no. Dus zei tegen Zeger ga maar snel naar beneden kijken wat er nu weer is. Ja hoor moesten we de bus weer uit. Pfff die mensen wisten ook niet wat ze wouden. Vet irritant. De andere bus was ondertussen ook alweer weg. Dus we moesten en zouden met deze bus mee moeten. Na een overleg tussen de Thaise chauffeurs mochten we uiteindelijk wel weer in de bus. De man die ons eruit had gehaald had dat waarschijnlijk geregeld. Doordat wij hierbij in de bus kwamen moesten er wel 2 andere mensen op de trap zitten. Achja niet onze fout..

'gggrrrrruuurp' ' ssnuuuuuuurrrk' Whooozes het leek wel een aardbeving. Baah kon die man zijn mond niet dicht snoeren. Ik begon me echt dood te ergen. Hij snurkte de hele reis maar door! Zo kun je toch niet slapen met zon lapswans. Jammer dat hij niet voor mij zat. Dan had hij een trap tegen de stoel gekregen. Gelukkig was hij 2 uren voor aankomst eruit en konden we nog even slapen.

• 25 Oktober 2015 - 11:01

Harry:

Geweldich, jim ferfele jim gelokkich net. Noch drokker dan thús. Noch in protte wille en wêz foarsichtich mei al dy frjemde dieren/bisten en ynheemse gerjochten. Hooplik wurde do en Zeger net siik fan al dat frjemde iten. Take care en oan't gau, wy fine it prachtich om dyn ferhalen te lêzen. Dikke túten fan heit en mem. XXX

Janna Dijkstra:

Haha nee der is genoag te dwan. Doche we. Haha dot soe samaar een keer kinne. Maar dot sil don nei een dei ek wol wer oer wease. Mooisa wont der komme noch folle meer ferhalen haha! Dikke tut xx