Taman Negara, Night walk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Taman Negara, Night walk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Taman Negara, Night walk

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

30 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

30 oktober

Pff die rotwekker! Het was echt te vroeg... 6.22 om precies te zijn. We hadden met een taxichauffeur afgesproken om 7 uur. Die was niet komen opdagen natuurlijk... Konden we verwachten. Dus namen we een andere taxi. Alleen moesten we nu 20 ipv 15 ringgit betalen.

Eenmaal in perkrilling aangekomen moesten we nog even pinnen. Pff dit was 10 minuten lopen en onze bus ging om 8 uur. Het was ondertussen half 8. Snel opzoek naar een pinautomaat. Na veel vragen hadden we 1 gevonden en kwamen we optijd terug en kochten we een ticket van 18.40rm naar Jerantut.

Aah weer zon koude bus! Elke keer als je ergens heen gaat hebben ze de airco zo koud staan! Dan blijf je ook wel ziek. En je word het wel als je het niet bent. Zeger lag natuurlijk alweer te slapen. Onderweg had je een mooi uitzicht over de bergen. Opeens zag ik allemaal aapjes! Dat waren er echt veel.

In Jerantut aangekomen moesten we een ticket kopen om naar Taman Negara te gaan. Je kon met een taxibusje of de boot. Wij wouden opzich wel met de boot maar dan moesten we wel tot kwart over 1 wachten. Dat was wel balen. Maar ze zeiden dat dit wel de moeite waard was.

In ons busje zaten Nederlanders, Duitsers, Spanjaarden en Indische mensen.

Oeh daar gingen we dan met al onze bagage de boot in. De grote backpacks kwamen voorin te liggen. Daarachter mochten wij plaats nemen. Het was een lang dun bootje met een dakje er boven op. Dit was wel grappig.

We moesten tegen de stroming in dus was dit 3 uurtjes varen. Na een paar leuke foto's gemaakt te hebben zagen we opeens een groepje apen zitten! Dat is leuk. Op de helft van de reis stonden er ook waterbuffalos bij het water. Op een gegeven moment had ik het ook wel gehad met dat bootje. Ik was super moe en 3 uur lang met zo'n harde leuning is ook niet fijn.

Yes we waren er! Heehee. Een vrouw hete ons welkom in de jungle en zei als we vragen hadden we altijd bij haar terecht konden komen. 2 Indische mensen stonden voor ons om te vragen waar hun hotel was. Toevallig was dit hetzelfde hotel als ons! Beter konden we samen opzoek naar hotel xcape resort. Maar ik moest alweer vet nodig naar de wc! Bij het eerste hostel vroeg ik ook gelijk aan de mensen die daar zaten waar de wc was. Oooh wat een opluchting. Na een kort praatje gingen we weer verder met onze tocht. Ja 20 minuten lopen had ze gezegd. Met die zware backpacks! Ook nog de heuvel op... Hoe verzin je het. De Indische man Samy was ook nog hartpatiënt. (Kwamen we later achter) Ze hadden gevraagd of ze ze ook wouden brengen geld was geen probleem maar dat kon niet. Beetje gek hoor.

Yes we hadden het gevonden! Dit was dus echt geen 20 minuten lopen... Misschien 10 minuten. Maar we waren er. Dit zag er allemaal wel luxe uit. Mag ook wel voor die prijs. We betalen elk 25 euro per nacht. Terwijl die mensen van het eerste hostel 15 rm betalen! Dat is in euros 15 gedeeld door 4.63.. Wel een groot verschil dus. Maar wij hadden lekker een zwembad. En wat lag mijn bed lekker! Heerlijk die wil ik niet inruilen voor zon goedkoop hostelbedje hoor.

Even oprissen en lekker wat gaan eten. Naja eerst maar proeven. Hmm de ananashake was iig wel erg lekker. Zeger had een hamburger met friet besteld en ik noodles. Mijn noodles waren er eerder. Nou eindelijk mag ook wel eens want hij heeft bijna altijd eerder eten. Al duurde dit wel erg lang. Had het al bijna op en daar kwam Zeger zijn eten dan eindelijk ook eraan. Ooeh die burger zag er niet heel lekker uit. Hij was nog helemaal rood! Bakkie zo te zien was het ook niet lekker. Dus zei geef dan een stukje aan die kat. Want alle katten hier zijn zo mager. Ik had ook al een paar stukjes kip gegeven. Ze zien er wel schattig uit met die kleine kopjes.

Hmm nu vanavond nog naar de night safari! Dit begon om 20.30 dus waren we er al om 20.00. Het was best druk maar de jonge zei ga lekker zitten praten wat drinken en dan roepen we jullie wel. Vraag ik die vrouw om drinken zegt ze:"orders are closed". Moet niet gekker worden. Er waren nog tafeltjes vrij en dan kun je niet eens alleen wat drinken. Om kwart voor 9 was er nog niemand bij ons geweest de groep van de Indische mensen waren er ook nog dus zal wel goed zijn. Hun hadden de nightwalk geboekt. Ja hoor onze groep was al weg. Wtf! Ja jullie hadden je bij mij moeten aanmelden. Dat had ik al bij die jongen gedaan! Dat was de verkeerde kan alleen bij mij. Net alsof het ook nog onze eigen schuld was. Hoe wij dat weten. Dan wouden we wel met de anderen de nightwalk doen.

Gelukkig dit kon wel! Met een pondje gingen we naar de andere kant van de jungle. Je hoorde al een paar regen druppels vallen. Bakkie maar snel onze poncho's aan! Hup daar gingen we! Het was niet zoals ik dacht we liepen op een pad door de jungle. Dit was een houten trap. Jammer! Al snel zagen we een paar insecten: super grote mieren , sprinkhaan, wandelende tak, joepende wandelendetak (ja dit was volgens Ibrahim de bonus!). Ook kwamen we nog een schorpioen, kleine slang en veel muggen. Op een gegeven moment kwamen we bij een uitzichttoren hier zagen we nog een groot hert. Wel gek dat hij die dieren steeds zo snel zag!

Samen met Samy en Ann liepen we weer richting ons hotel. We kwamen langs een klein suoermarktje. Hee hier zaten weer die jongens van het hostel waar ik naar de wc was geweest. Ze zeiden gelijk dit is de enigste bar hier kom er lekker bij zitten. Natuurlijk toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen begonnen ze gelijk over de wiet. Zo irritant altijd. Net alsof alle Nederlanders dat hebben. De baard van die ene leek echt nep. Ik zei heb je je baard geverfd ofzo? Ja maar mocht dat niet doorvertellen. Nou dat zag je zo whahah.

Nu maar lekker slapen op mijn lekkere bedje.