deathrailway, scooter, waterval - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu deathrailway, scooter, waterval - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

deathrailway, scooter, waterval

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

22 Oktober 2015 | Thailand, Kanchanaburi

22 oktober

Na een onrustige nacht werd ik al vroeg wakker. Had het gevoel dat ik nog geen 3 uurtjes geslapen had. De hele tijd hoorde ik wel weer iemand gillen of lachen van dat groepje personen die beneden zat te zuipen. Tsss en dat tot 5 uur sochtends stelletje idioten. Wat was ik pissig op hun niet normaal! Hehe volgens mij lagen hun nu te slapen. Zal ik hun ook even wakker maken? Ja tuurlijk beetje wraak is niet verkeerd. Zo stapte ik "per ongeluk " heel luid de trap af!

Jeej een zwembad! Voor 250 bath per nacht hadden we een kamer met gezamenlijke badkamer en een mooi zwembad! Ooeeh dit vind je vast niet veel goedkoper. Heerlijk hoor even een lekkere frisse duik op de vroege ochtend.

Nu nog ontbijten. We hadden al best trek ondertussen. Ons ontbijt was zoals gewoonlijk 2 toast met scramble egg, thee en jus 'd orange. Dit was wel beter dan Pat thai op de vroege ochtend haha.

Okee wat zullen we eens doen? We waren al te laat om nog met een tour mee te gaan jammer genoeg. Ach dan maar een scooter huren! Dit kon al voor 200 bath. Ze hadden er ook eem wasserij bij voor 30 bath per kilo. Beter! Ook gelijk de was maar gebracht.

Jeej daar was al een stukje van de deathrailway! Dit is de dodenspoorlijn van 415 km lang. Rond 1942 is deze aangelegd door krijgsgevangenen in de tweede wereldoorlog. Hier hadden ze 5 jaar vooruit getrokken maar na 16 maanden was het al af. Dat heeft ook veel levens gekost! Elke dag stierven er zoiezo 75 arbeiders. Onderhen waren 3000 Nederlanders. Echt heftig.

Na nog een stukje rijden zagen we de begraafplaats van de krijgsgevangenen. Poeeh wat waren dit veel, echt heel erg om te zien! Niet te begrijpen hoe deze mensen moesten proberen te overleven. Tussen alle Nederlandse namen kwamen we ook onze eigen achternaam tegen. Heel raar om te zien.

Pfiiiieeuw wat was het heet hier. We wouden nu wel graag naar de waterval. Dit was wel wat te ver op de scooter. 65 km!! Dan maar de scooter inleveren. Jammer maar helaas. Na wat onderhandelen hadden we een taxi gevonden. Dit was 900 bath. Opzich ook nog wel duur want zag achteraf dat je voor 100 ofzo met de bus kon.

Yeaaah daar was de waterval. Ooh nee iedereen zwemde weer met kleren aan. Naja boeie was toch al een beetje een lopende attractie geweest in Kalasin. Bovem bij de waterval maakten we nog een paar leuke kiekjes en gingen opzoek naar de grotten.

Whoo dit was 2 km lopen. Achja dat leek ons wel heel leuk om te zien! Poeeh na 1,5 km in de hitte kwamen we erachter dat de grotten waren gesloten. Grr dat was flink balen.

Rond 4 uur waren we weer bij ons hostel. Hier kwamen we bij het zwembad weer 2 gekke stellen tegen. 2 oude blanke mannen met 2 jonge thaise vrouwen. Dit zie je hier best veel. Als dit nou echte liefde is heb ik mijn ??? bij. Maar dat laat de pret niet drukken. "Plons" ooh heerlijk dit water. Je zou er ook een duik in moeten nemen. Ohnee kan niet he. Jammer genoeg ging de zon alweer bijna onder.

Op mijn kamer probeerde ik nog een keer in te loggen op mijn mail. Potverdorie hij deed het nog niet. Ik was gehackt! Zo te zien mijn telefoon ook. Want deze deed ook heel raar. Na de meeste foto's en filmpjes op mijn geheugenkaartje te hebben gezet heb ik mijn telefoon gereset. Dit was echt niet leuk! Was nog wel wat dingen kwijt. Waaronder al mijn nummers....

Mijn mail regel ik thuis wel weer. Hier moet ik dan maar alle verzekeringen etc bellen over dat die mail is gehackt. Wat een gedoe zeg. Pff door het resetten deed mijn internet het ook niet meer. Waren we ook nog mijn idkaart bij de scooterverhuur vergeten. Bah het ging wel lekker met mij zeg.

Bij de 7eleven heeft een jonge mijn internet gemaakt yees!

Bij het hostel aangekomen zaten die 5 personen alweer te zuipen. Dit was mijn kans! Heb ze dus ook maar even duidelijk gemaakt dat ik gisteravond niet blij met ze was tot 5 uur en dit vannacht niet weer wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 23575

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: