tempel, strand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu tempel, strand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

tempel, strand

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

25 Oktober 2015 | Thailand, Hua Hin

25 oktober

Gisteravond waren we wat laat thuis. Dus hebben we vandaag lekker uitgeslapen. Rond 10 zaten we dan ook pas aan het ontbijt. Dit duurde wel lang want er kwam steeds maar niemand bij ons. Toch gek want had gevraagd is het restaurant open. Dan toch maar weer een keer naar haar toe. Vroeg komt er ook nog iemand want we wachten al heel lang en willen graag ontbijten. Zegt ze: "Ooh I thougt only sitting." Pff.. "Ooh sorry sorry, oke 2 breakfast is 200 bath. We dont have thee anymore. It is with baked egg. No scramble what is that?". Legde dus maar even uit wat scramble egg was want als ze eieren heeft kan ze dat ook maken, haha. Aan tafel vroeg ik of ik nog water mocht ipv de thee dan.

Daar kwam ze al met ons drinken. Haha ze had toch wel thee meegenomen. Daar was het eten ook al. Voor de eerste keer had ze scramble egg gemaakt. Nou dat zag er ook nog lekker uit! Dat was het gelukkig nog.

Op zoek naar een taxi. We zouden namelijk vandaag de Huay Mongkol tempel bezoeken. Als eerste kwamen we bij iemand die zei 1500 bath! Afzetter! Dus liepen mooi door doeeiii. De volgende begon met 900 bath. Hier heb ik nog 600 van kunnen maken. Eenmaal in de taxi kwamen we die andere man nog tegen dus zwaaiden we nog even haha! Scheelde gewoon 900 bath niet normaal.

Bij de tempel waren veel Thaise mensen. Ze lagen allemaal bloemen en wierrook stokjes bij de Boeddha's neer. Ook werd er veel geld aan de tempels gegeven. Maar poeh wat was het warm! Was alweer een beetje lich in mijn hoofd dus had snel wat water gekocht. Nadat we nog 2 zakjes fruit voor 40 bath (1euro) hadden gekocht gingen we weer terug naar het hotel.

Hmm eigenlijk moesten we nog een ticket boeken naar Kuala Lumpur. Eerst dat maar regelen en dan lekker naar het strand!

Nadat we 3800 bath lichter waren gingen we weer op dezelfde bedjes als gisteren liggen. Ze herkenden ons nog en zeiden al wat zijn jullie vandaag laat. Haha het was nog maar 3 uur maarja gisteren waren we natuurlijk al heel vroeg op het strand. Hmmm wat was het water weer lekker warm! Echt genieten. Totdat het moment dat zeger op een stond. Bah dit waren 2 sneetjes in zijn hak. Best gevaarlijk als je dat niet weet en er bv induikt!

Na het zwemmen hebben we ons opgefrist en een leuk restaurantje opgezocht. Ooeeh ze hadden. Hier bananenshake voor 30 bath. Dit was banaan met ijs. Smaakte erg goed! Als hoofdgerecht nam ik weer pat thai met garnalen. Dit was echt super lekker! Na het eten dronken we nog een drankje op het terras. Het was nog niet heel druk. Dus haalden we nog een drankje uit de supermarkt en liepen we nog een rondje! Bij het hotel stond ook een tafeltje. Hier zijn we maar gaan zitten. Daar gaf ik de bewaker nog een flesje water. Er kwam nog een man uit Zweden bij zitten waar we nog mee gepraat hadden. Alleen jammer dat hij zon zachte stem had. Er was namelijk overal muziek in de barretjes om ons heen. Ze hebben hier niet de strenge regels zoals in Nederland. Hoe later het word hoe luider de muziek.. Beetje vervelend als je probeerd te slapen.