reizen, Hua Hin, Strand, drankjes - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu reizen, Hua Hin, Strand, drankjes - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

reizen, Hua Hin, Strand, drankjes

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

26 Oktober 2015 | Thailand, Hua Hin

23 oktober

Pfiiiieeuw vannacht geen last gehad van die drukte makers. Om kwart over 9 gingen we ontbijten. Een man die ons bediende vroeg ik hoelaat de trein van de deathrailway ging. Dit was rond 11 uur en dan was je ongeveer 3 uren onderweg. Ook vroeg ik hoelaat er een busje na Hua Hin ging. Dit was gelukkig elk uur.

We hadden geen zin om lang te reizen dus bestelden we alleen een ticket naar Hua Hin. Dit ligt onder Bangkok. Whoozie we konden om kwart voor 10 al mee! Beter hij zei dat het ongeveer 3 uurtjes rijden was.

Na het ontbijt hebben we onze backpack opgehaald en had ik de sleutel terug gebracht. Gelukkig had ik net een leuk nieuw spelletje gedownload. De minions op een eiland. Super grappig!

Om 10 uur was hij er eindelijk. Na een paar minuten zegt hij dat we miet omkeren om nog een paar bij het busstation op te halen. He verdorie het was net lekker rustig we konden lang uit liggen. Ook werd ons mede gedeeld dat het rond 4 uurtjes zou duren. Balen!

Whoo bij de bushalte stapten er echt veel in het hield maar niet op. We zaten nu zo goed als vol.

Na een rit van 4 uurtjes werden we midden op de weg eruit gezet. Tss dat is raar! Maarja we waren in Hua Hin. Nu nog een hostel vinden. He? Bijna iedereen zat vol! Wat is dit nou weer? Zo bekend is dit toch niet? Hmm het scheen long weekend te zijn. Schijnbaar is de koning dan jarig wat ik begrepen heb. Lekker is dat. Alle hostels waren nu ook duurder. Na lang zoeken en een enge rit achter op de scooter met een zware backpack op de rug hadden we een hotel gevonden. 2 kamers 500 bath per persoon pernacht. Maar er was ook een zwembad. Chilll....

Yes snel opfrissen, bikini aan en naar het strand! Het was al half 5 de zon ging alweer bijna onder. Echt jammer.

Na een lekkere duik in het water hebbem we ons omgekleed en zijnde stad ingelopen om wat lekkers te eten. We kwamen een restaurantje tegen die voor 290 bath een klein menu hadden. Vooraf 2 loempia's, als hoofd rijst met kleine biefstukreepjes in chillie, kip met groente in zoetzure saus en groene curry met kip. Als laatste nog een lekker bolletje ijs. Hmm dit smaakte wel lekker. Was ook erg veel! Zat bomvol. De piña colada smaakte naar meer.

Daarom nog maar een leuk barretje opzoeken om een drankje te doen. Ja hoor Zeger werd gek. Net alsof hij nog geen genoeg friet en hamburgers hier had gehad. Er stonden hier frikandellen op de kaart! Ach het was een gezellig tentje dus hebben we hier ook een cocktail besteld. Ik kon echt niet meer aan eten denken! Daar was zijn eten al. Eerder dan mijn cocktail. Die had hij ondertussen ook al. Bleegh ik vind frikandellen wel lekker maar snap echt niet waar hij dat ging laten. Niet te geloven dacht dat ik veel kon eten. Na 1 frikandel zat hij ook al aardig vol. Maar hij heeft het opgekregen. Dan valt hij met dat eten ook nog 2 kilo af terwijl ik 0,2 was aangekomen. Snap je ook niet.
Dan vanavond toch maar 7 minuten workout app downloade, haha.

Achter ons stonden 2 mannen met een paar Thaise vrouwen. Ze waren ook nog Nederlands. 1 van die mannen zat steeds aan 1 van die vrouwen en zat haar steeds te zoenen. Alleen zag ik dat ze dat niet wilde ze keek steeds vies naar mij en maakte gebaren dat ze het niet leuk vond. Opeens kwam die man onze richting op. Ik dacht niet na en zei:" Zie je niet dat ze jou niet wil?" Waarop hij antwoord :"Ik ben de baas hier hoor." Pff ja dus is dat een reden om dat te doen dan? Ik geloofde er ook niks van dus zei:"Haha echt niet!". "Jawel hoor anders heb ik toch geen 2 flessen bacardi." (Weer zon dom antwoord op mijn reactie) Ondertussen riep hij iemand om het te bevestigen. Dus zei ik laat maar hoor geloof het al. Had geen zin in een discussie. Nou daar kwam het hoor.. " Ja heb een erfenis van 2 miljoen gehad van mijn opa. Daarom hier 4 barretjes gekocht. Ze kosten maar 100.000 per stuk." Ja tuurlijk en dan kun je gelijk 4 in dezelfde straat kopen. Het verhaal werd steeds ongeloofwaardiger. Volgens hem verdiend een hotel wel meer. Waarschijnlijk kwam hij toen op het idee om te zeggen dat hij ook 2 hotels had. Volgens mij zei hij ook eerst dat hij hier 4 jaar was en toen ik steeds door vroeg zei hij: "Ja dat weet ik niet zeker ben hier ook nog maar 8 maanden". Want zei :"Kun je al een beetje Thais dan?" "Ja tuurlijk" Ik :"Oke zeg dan eens hallo hoe gaat het?" Weet niet wat hij zei maar was iets van kaa koen chaan ofzo. Klopte natuurlijk niks van. Huh maar hallo was toch Sawadi? Oja daar heb je gelijk in zei hij. Daar ging het verhaal weer verder. "Woon hier met mijn Nederlandse vrouw in een grote villa met een zwembad." Pardon hoor ik dat goed? " Je woont hier met je vrouw? Waarom sta je dan net met haar te zoenen? Weet je vrouw dat?" Waarop hij antwoord : " Ja maar zij woont nu in een dikke villa met mij. Dit is mijn personeel kijk maar." Doet hij het weer... gatver wat walgde ik van deze vent. Hij:"Ja in Thailand is het normaal dat je meerdere vrouwen hebt hoor. Ik heb er 4 waarvan de Nederlandse mijn hoofdvrouw." Bah het maakt mij niks uit dat dat hier normaal is ik vind het vies. Dus reageerde er ook op met:"Gatver dat wil je toch niet?" Ondertussen zat Zeger met iemand anders in gesprek. Ik wou nu wel van hem af. Dus zei:" Maar ik ga met mijn vriend skypen!" Waarop hij gelijk vroeg of dat mijn vriend niet was. Jeetje wat irritant zeg. Hij liet me er maar niet door. Gelukkig zag hij bekenden en keek even de andere kant op. Weg was ik haha!

Eindelijk kon ik weer even met AlbertJan praten. Dat was alweer een tijdje geleden. Verdorie was helemaal vergeten dat het vrijdag was. Dan was hij al eerder vrij. Zegt hij zelf ook niet ofzo. Na een uur moest hij dan ook alweer weg jammer genoeg. Bah ik vind die afstand maar niks. Je kan niet elke dag met elkaar skypen en die verbinding is ook zeer slecht. Maar morgen had hij meer tijd dus spraken we gelijk weer af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 23608

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: