regen, strand, gekke, barretjes - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu regen, strand, gekke, barretjes - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

regen, strand, gekke, barretjes

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

26 Oktober 2015 | Thailand, Hua Hin

24 oktober

Ik was alweer vroeg wakke. Kon niet goed slapen, ik droomde steeds dat iemand al mijn geld had gestolen. Dit was echt gek! Pff was mijn verkoudheid ook nog erger geworden.. Tsjah dat ben ik ondertussen ook al bijna een maand. Elke ochtend en avond hoesten... bah echt verschrikkelijk. Hoop dat het snel over is! Had Zeger al bericht gestuurd maar hoorde maar niks terug dus ging ik alvast kijken of we ergens zonnebrandolie konden kopen. Dit was nog een hele tour. Koste overal waar ik was 500 bath. Ze zullen wel denken wij hebben het niet nodig dus doen de prijs van zonnebrand lekker hoog! Ondertussen was Zeger ook ontwaakt dus hebben we die van 500 bath maar gehaald.

Voor 200 bath gingen we ergens in een restaurantje ontbijten. Whoo het begon opeens wel hard te waaien. Dacht eerst ze zetten de waaier harder maar dit was de wind. Zei daarvoor ook al wedden dat het zometeen gaat regenen. Het was namelijk best donker en beetje frisjes. Op het weerbericht stond dat het droog zou blijven. Oooh weer een windvlaag! De kopjes met servetjes waaiden om op tafel. De bediening ging snel alle tafels bij langs om de glazen, peper zout en sausen eraf te halen.

Het bleef nog even droog. Met volle moet gingen we daarom ook naar het strand. Ja daar waren de eerste spetters al hoor. Neeheee! Ik wil in de zee zwemmen! Bah bah het plenste gewoon. Whoo waarom vandaag! Na de bui gingen we een blokje op het strand maken. Hmm zag ik een blauwe lucht aankomen!?

Haha yes om 12 uur begon de zon te schijnen. We hadden al een lekker strandbedje kunnen veroveren met een koud flesje water. Ooh wat was het zeewater lekker om in te zwemmen! Was helemaal niet koud. Dit was echt genieten. Al moest je soms ook echt het water in anders werdhet veels te heet!

In het hotel namen we nog een frisse duik in het zwembad. Ooh heerlijk dit was kouder dan de zee. Pooeeh nu kon mijn lichaam pas echt lekker afkoelen.

Na een lekkere koude douche zijn we naar de burgerking gegaan. Ik had nog niet erge trek dus nam een sundae met chocolade saus en een ice thee. Zeger ging er helemaal voor en nam een fanta, patat, uiringen en gepaneerde kip. Het was nu rond half 5.


Nou hehe 11 uur Nederlandse tijd waren Kaya en AlbertJan ook ontwaakt. Nu maar snel weer naar het hotel kan ik weer skypen! Ja hoor reageert hij niet meer. Na een tijdje gingen we eindelijk skypen. Het beeld was heel slecht dus konden we elkaar alleen maar horen. Na 1,5 uur ging AlbertJan jammer genoeg met Kaya wandelen :( ik wou Kaya ook wel even horen want zag haar natuurlijk nu niet. Dus riep AlbertJan:"Waar is Janna?" Haha ja hoor daar ging ze al blaffen! Vet schattig..

Na het skypen appte ik Zeger. Die lag blijkbaar al in dromenland want hoorde niks. Paar uur later appte ik weer. Hmm weer niks. Naja dan ga ik wel even alleen op pad. Na een rondje lopen door deze gekke buurt bestelde ik wat fruit en at dat op mijn kamer op. Het is hier net alsof je op de wallen loopt. Overal rood licht en bij alle barretjes zitten meisjes in korte rokjes en push up bh's. Die proberen dan mannen te verleiden. Wanneer ze een drankje krijgen krijgt de eigenaar 90 bath en zei zelf ook. Als iemand ze mee naar huis wil moeten ze de bar eigenaar 800 bath betalen omdat hij een werknemer mist en dan nog 1000 voor dat meisje zelf. Dit is toch vet raar! Maarja ze verdienen natuurlijk hier erg weinig en als ze 1x met iemand mee gaan hebben ze volgens mij al een maandsalaris. Maar dat weet ik niet zeker.

Nou hehe daar werd ook iemand wakker! Na 4 uren te hebben geslapen. Had gezien dat ze voor het hotel hamburgers bakten. zijn Zeger en ik nog maar even een hamburger wezen eten. Hmm die was ook echt wel lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 23576

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: