stomme taxichauffeur, kualalumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu stomme taxichauffeur, kualalumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

stomme taxichauffeur, kualalumpur

Door: janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

27 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

27 oktober

Om 8 uur kon ik niet meer slapen. Ging maar rustig de laatste dingetjes opruimen. Had om kwart voor 10 pas afgesproken met Zeger om te gaan ontbijten. Nog even een lekkere frisse douche en een spelletje spelen op de mobiel. Kwart over 9 had ik alles al klaar. Om half 10 appte ik of hij al klaar was. Ja hoor hij was weer in slaap gevallen dus moest nog douchen en de laatste dingen inpakken. Pooeh ik verveelde me oo het laatst echt.

Het ontbijt duurde wel erg lang. We waren weer op dezelfde plek als gisteren gaan ontbijten. Op het laatst vroeg ik onze bediende of het bijna klaar was omdat onze taxi zo kwam. Had het eerder moeten vragen. Het was nu opeens al klaar!

Om 11 uur kwam de taxi eraan. Hmm gekke vrouw ze zei niet eens wat toen ze ons zag. We gooiden de backpacks achterin en gingen zitten. Hmm zou dit dan de goede taxi wel zijn? Toch maar even ons ticket laten zien. Ja ze had ook een foto van onze gegevens. Maar zei niet veel...

Na een paar uur rijden gooit ze opeens een geplastificeerde kaart omhoog. Via de snelweg is sneller maar jullie betalen . Nou nee dankje liever langer in de taxi dan die tijd op het vliegveld wachten. We moesten toch al wachten. Maar ze snapte het niet en ging een man bellen die engels sprak. Hij zei is een half uur langer. Nouja maakt ons niks uit. Dus zei hij dat tegen haar. Opeens gingen we weer terug. Zag allemaal plekken die we al hadden gezien. Dus zei teg haar: "Where are you going!?" Zegt ze vet arrogant:"high way". Het enige woord engels dat ze sprak. Vet irritant dat ze ons een chauffeur stuurden die geen engels kon spreken. Ook had ze een translater erbij gehaald en gezegd dat het nu 3 uren langer zou duren. Nou geloofde er niks van. We waren tenslotte al in Bangkok Ooh ik moest opeens nodig plassen! Ik zei dus:"Can you stop, I have to go to the toilet. " zegt ze niks terug! Ooh stom mens! Ik zei de hele tijd weer wat maar zonder reactie. Dit begon wel wat eng te worden. Ze ging ook hard rijden. We hadden van te voren al 600 bath betaald en zouden nog 1100 moeten betalen. Maar de meter was ondertussen ook al veel hoger. Pff echt niet dat we aan dit mens meer gingen betalen. Ze zat ook de hele reis heel vervelend te bellen. We hadden niet eens muziek. Yes ze stopte opeens! Bij een wc. Dus had ze me wel gehoord maar niks terug gezegd.

Na een lange rit zagen we de naam van het vliegveld staan. Yes we waren er bijna. Gelukkig konden we eindelijk uit deze taxi. Bij het vliegveld gaven we haar 1100 bath zoals afgesproken. Ze keek kwaad en had weer wat op haar mobiel gezet. "I lost time" waarbij ze zei door de snelweg. Nou betaal dan lekker zelf de tol is niet ons probleem. Had niet meer bath overgehouden omdat we nu naar Maleisië zouden.

Bij het inchecken moesten we ook opeens 1100 bath per backpack nog betalen. Dat was wel weer jammer.

Oeh ze hadden hier ook een mac donalds. Dan eerst ons maar vol eten en dan naar de gate. Jeetje dit was echt veels te veel!

Bij de gate kwam er een vrouw naar ons toe of we een formulier wouden invullen. Nadat we dit ingevuld hadden kregen een een grappige sleutelhanger van een olifant.

Yes we konden aan boord. Nu nog 2 uurtjes vliegen en we zijn in Kualalumpur.

Aangekomen in Kualalumpur zoeken we gelijk een pinautomaat. Hier heb je namelijk weer ander geld. Ringgit Malaysia. 4,5 rm is 1 euro. Nadat we wat gepint hadden moesten we nog een telefoonkaartje hebben. Voor 20 rm kocht ik 1 en Zeger voor 40rm.

De eerste taxichauffeur zei veel meer dan de tweede. Dus gingen we voor 70 met hem mee. Hij is niet eens een echte taxichauffeur. Als de politie hem ziet kan die hem stoppen. Daarom doet hij dit altijd snachts. Hij had 5 kinderen! Ik zei dat is wel veel. Waarop hij antwoorde ja heeft onze God mij gegeven. Hmm eenmaal bij het adres aangekomen die ik aan het navigeren was via mijn mobiel konden we het niet vinden. Uiteindelijk hadden we het gevonden! Ja hoor moest hij meer geld hebben. Ja dit is niet in Patrajaya. Ik zei jawel staat toch op het adres. Scheen een provincie verder te zijn dus moesten we 120 betalen. Na wat praten 110. Maar dat was niet de afspraak. Hij zei ja jullie adres heeft mij bedrogen. Omdat ik zei dat hij ons aan het bedriegen was.

Oh bah in het hostel was echt niks schoon. Dit koste ook maar 20 pm maar toch. Op internet stond ook dat dit de laatste bedden waren. Er was verder niemand te bekennen.. In elke hoek lag stof. De koelkast was te vies voor woorden. De wc zat aanslag van stront in. Bah wat was dit smerig. Dit was tot nu toe het vieste hostel wat we gehad hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 23577

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: