opgelicht, echte gangster ontmoet - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu opgelicht, echte gangster ontmoet - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

opgelicht, echte gangster ontmoet

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

28 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

28 oktober

Om 7 uur werd ik alweer wakker. Kon gisteravond ook al niet goed slapen dus heb maar 5 uurtjes ofzo geslapen denk ik. Poeeh wat een rot nacht! Zo snel mogelijk hier weg! Bah ga hier ook zoiezo niet douchen.

Stukje verderop was een bushalte. Na een tijdje kwam er een bus aan. Yes hij ging naar Kualalumpur. Dit koste 3 pm per persoon. Wij dachten 10 pm want dat had de jonge bij het hostel ons verteld. Hij kon niet wisselen. Dus gaven we beide 5 en kregen bij de volgende stop wisselgeld. Briefjes van 1pm, haha. Dat is gek! In de bus ging eerst niemand naast ons zitten tot het echt moest! Ook keken de mannen me heel raar aan. Anders als in Thailand. Echt met zo'n minachtende blik.

Daar was het al Kuala Lumpur! Oke nu nog een hostel vinden. Het hostel wat we zochten konden we niet vinden. Dus zochten we een andere in chinatown. Voor 120rm hadden we een kamer met aparte bedden voor 2 nachten. 2 kamers werd wel te duur.

Dan nu de stad maar even in. We gingen eerst naar een grote markt. Hier moest ik een andere wereldstekker hebben want mijn stekker paste hier niet. Al snel had ik 1 van 15 rm.

Hierna kwamen we in een winkel waar je ook ipads had. Dit wou ik eigenlijk wel hebben als het niet te duur was. Dan konden we daar mooi alle fotos op zetten en kon ik de blog beter bijhouden. Want op de telefoon gaat dit altijd erg langzaam. Voor 340 rm kon ik een ipad kopen. Dit was 83 euro. Dat wou ik wel. Maar had niet genoeg geld. Daarom liep iemand met me mee om naar de bank te gaan want de pinautomaat binnen deed het niet. Nadat ik alles ingevuld had legde hij nog wat dingen uit ook erg snel. Dus voordat ik een handtekening zette vroeg ik nog dus ik hoef niet meer te betalen dan 340 wanneer hem internationaal maakt? Nee dat hoefde niet. Legde mijn geld neer. Loopt hij opeens weg. Gaat ipad op mijn naam zetten en komt terug. Zonder ipad... wtf! Dit is foute boel dacht ik gelijk al. Ja hoor of ik nog even 2499 rm wil dokken. Nou echt niet! Ben gekke henkie niet. Dus zei ook vet boos. Ik vroeg nog of ik meer moest betalen. Je wil nu gewoon mijn geld stelen! Doordat ik zo boos werd kwam er een andere. Volgens hem een soort chef.. Die stond me al helemaal niet aan. Dus zei ga jij maar weg en laat hem hier zitten. Weer een andere. Ja wij hebben je niet gedwongen te betalen. Je moet meer betalen anders krijg je niks. Opeens ging hij ook tegen mij te keer. Omdat ik dat volgens hem bij hem deed mocht hij ook zo doen. Donderop ik bedrieg jou niet jij mij wel. Uiteindelijk betaalde ik 45 rm meer en kreeg een oude samsung telefoon mee met de rekening. Dacht gelijk als ik nou een goedkope telefoon koop dan kan ik die weer verkopen. Beter dan niks ervoor terug krijgen. Ondertussen maakte ik nog een foto. Nou die moest ik gelijk deleten anders kreeg ik de telefoon niet eens mee. Had ze in whatsapp al verstuurd dus delete de foto's. Rot mensen!

Ik zei tegen Zeger ga jij maar vast naar het hostel ik ga mijn telefoon eerst verkopen. Nou wat mij nu is overkomen geloven jullie nooit! Sta nog te shaken haha.

Na heel veel mensen vragen kwam ik erachter dat iedereen maar 100 wou geven omdat het ook nog eens een nepper was. Dit konden ze door een handige app op hun telefoon bekijken. Dus zei ik tegen iedereen die volgde voor 150 is hij van u kunt u hem weer door verkopen. Nee nee nee nee.

Bah niemand wou deze kut telefoon. Tot ik bij een jonge kwam die me wou helpen. Ondertussen kreeg ik ook door dat een man mij volgende. Die had ik daarvoor ook gevraagd maar wou hem niet. Dus zei ik tegen hem ik word gevolgd. Kijk die man. Volgens hem was dat niet een goede man dus liepen we snel door de markt heen. Na 4 keer een zijstraatje in zijn gelopen zag ik hem niet meer. Brrr wat een engerd zeg. Ja we kwamen aan in een tatooshop. Hier zaten ook 4 andere jongens. Hij wou de deur dicht doen. Ik zei nee! Ja hallo straks doen ze me wat aan. Maar ze leken niet gemeen. Dus ik ga zitten. Nu wist ik ook zijn naam dot was Paran. Ik zei:"But your friend want to buy mine phone?" Paran :"We call are boss he is the gangster her in chinatown and hellps al the people in chinatown ". Ik :"Oh my good you mean a real gangster? Is he big? That is really scary ". Paran:" yes he is big, don't be scared he will help you". Whaaa dit begon nu net op een film te lijken. Waar ik ook een hoofdrol in speelde. Als dat maar goed afloopt. Maar had er geen slecht gevoel bij dus zei oke bel maar. Daar was hij al. Een grote man met allemaal gaatjes in zijn hoofd van pukkels leek het wel. De gangster vroeg gelijk wat er aan de hand was. Ik legde dus alles uit over dat ik een ipad wou kopen en daarna opeens 2499 meer moest betalen en daarom maar zon oude telefoon heb gekocht. Ik keek steeds Paran aan of alles goed ging. Want hij belde de winkel.. Iedereen hier in de buurt schijnt namelijk bang voor hem te zijn. Als iemand word bedrogen zoals ik komt hij even langs. Maar dan alleen voor de mensen die in chinatown wonen. Ik was zijn eerste toerist die hij zou gaan helpen. Als het allemaal goed gaat überhaupt. Gangster:" The boy who hellpt you is coming this way. You have to ask him your money back. When he say that you have to buy something else say no. When he say less than you paid for it say no." Ik:" Oke I don't like it that he is coming because he is angry at me!" Gangster :"No problem I am here ". Paran:"Everybody is scared of the boss (gangster). " Oke nu kneep ik hem wel hoor.

Daar was die kwal! Hij zag mij gelijk zitten. Ik keek hem echt woest aan. Stom onderkruipsel. Hmm moest ik nu wat zeggen? Denk het wel. "Give me mine money back! I also asked you before in the shop." Kwal:"But miss, I can not this phone is now on your name how do I have to sell this again?" Ik :"That is not my problem! I don't care. Now you give me mine money back ask him". Whoo wat had ik nu een adrenaline gekregen! Was echt pisnijdig op die vent niet normaal. Toen ging de gangster weer praten.. weet niet precies wat hij zei maar volgens Paran ging het goed. Oke hij ging opeens naar buiten met de telefoon! Ik zei dat snel tegen hun maar ze zeiden dat hij met zijn baas ging bellen. Nu kreeg ik weer nieuwe instructies. Achter mij was ook steeds iemand het aan het opnemen... gangster:"When he is coming back you ask again for your money. When he is saying less say no. When he doesn't want to give everything you say you are going to the police ". Ik "Oke I will do that". Ondertussen zeiden ze nog van allemaal dingen over hie slecht dat bedrijf wel niet was en vroegen waar ik nog meer heen ging. Hier antwoorde ik niet precies op natuurlijk. Daar was hij weer. Nou ik was opgeladen hoor! Ik:" Give mine money back right now! Don't look at me with your puppy eyes before you also where screaming at me and now you look like this!" Kwal :"Miss, It is not mine mobile than 350, yes but that was mine shop this is not". Ik:"No I want 385 I don't care if it is not your mobile. I asked you before in the shop and now you can give me money back so you will give me all the money back! I also can go to the police!". Ik keek ondertussen steeds watbde gangster deed want als hij knikte zei ik iets goed had ik ondertussen door. Kwal:"But miss I give you 350 back". Ik keek de gangster aan en die zei toen oke. Daar ging hij weer weg naar de winkel. Om het geld op te halen.

Toen hij terug kwam telde hij het geld en gaf het aan mij. "Sorry, miss." Ik :"Stop calling me miss and don't say sorry if you don't mean it!" Yes hij was weg. Pfff wat een gedoe.. Hij had ook nog al het geld meegenomen 385. We hadden afgesproken dat ik 200 zou krijgen. Hij gaf me 250 terug. Toen zei de gangster nog is dat goed? Dacht als ik meer kan krijgen graag dus zei :" If you want to give me more you can do that!". Kreeg ik nog eens 35rm van de gangster. Dus in totaal 285 terug gekregen! Volgens Padan zette zijn maat die filmpjes online op fb. Nou hoop niet dat ze mij gaan herkennen hier.

Terug in het hostel vertelde ik Zeger gelijk het verhaal. We hadden namelijk al geappt want was wel scary.

Nu nog eten. De jonge die mij had geholpen liet me een plek zien waar we konden eten. Zei dat we dan eerst wat geld gingen halen. Gaf hij me 20 rm om wat te eten. Kon ik daarna wel terug geven. Okee die had veel vertrouwen in mij. Kon het ook zelf houden. Nadat Zeger en ik hadden gegeten brachten we hem 20 rm terug en gingen weer naar het hostel. Wat een dag... Eerst alles maar aan AlbertJan vertellen en mijn ouders. Pff

  • 29 Oktober 2015 - 11:54

    Betty De Jager:

    Wat een avontuur ,Janna .
    Kijk maar goed uit voor ongure types.

    Groetjes uit Westergeest.

  • 29 Oktober 2015 - 17:28

    Jeroen Bosma:

    Een heel verhaal Janna,
    je maakt nog wat mee.
    gelukkig is het goed gekomen.

  • 29 Oktober 2015 - 18:40

    Froukje Steenstra:

    Do bist net benauwd! Jemig wot n ferhaal, gelokkig is t goed gean. Bin beneid nei 't folgende avontoer. Groetjes Heine & Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

8 Oktober begint onze reis naar Azië!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 23602

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 18 December 2015

Azië

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australie

Landen bezocht: